Toon posts:

snelheid externe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het volgende uitleggen.
Ik heb twee externe harde schijven van elk 1tb. Een western digital en een lacie.
Als ik vanaf mijn laptop rechtstreeks over usb een film op een van de schijven wil zetten gaat dat met gemiddeld 30MB/s.
Als ik van de ene externe naar de andere externe via usb dezelfde film wil zenden gaat het met maar 10MB/s. Hoe kan dit verschil er zijn??

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 10:28
Ik denk dat je totale snelheid van al je USB poorten de limiting factor is en aangezien er dan over 2 poorten tegelijk data getranspoorteerd moet worden zal je snelheid waarmee dat lukt omlaag gaan

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat wil dan zeggen dat mijn usb poorten gezamelijk maar 30MB/s aan kunnen (waar ik dus vreemd genoeg met mijn 2 x 10MB/s niet aan kom). Dat is wel weinig dan.
Is dit niet in te stellen? Dus dat het misschien gelimiteerd is door windows ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:05:
Maar dat wil dan zeggen dat mijn usb poorten gezamelijk maar 30MB/s aan kunnen (waar ik dus vreemd genoeg met mijn 2 x 10MB/s niet aan kom). Dat is wel weinig dan.
Is dit niet in te stellen? Dus dat het misschien gelimiteerd is door windows ofzo?
Nee, USB is gewoon traag. Je kan max 480Mb/s halen, maar per apparaat maar de helft, dus dat klopt in het geval met een enkele disk precies.

Maar als je van USB naar USB gaat kopiëren dan ga je nooit de volle 480Mb/s halen, het duurt altijd heel veel langer, zo zit USB nou eenmaal in elkaar. Als je echt snelheid wil is het aan te raden te upgraden naar firewire of eS-ATA disks.