Intel DG965OT, naast RAID-1 geen andere HDs mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ik probeer aan mijn Intel DG965OT moederbord, waar nu een 2x Samsung 320Gb Raid-1 combi hangt (Sata 0 en 1) een tweede harde schijf te hangen, maar het systeem boot dan niet meer en blijft hangen bij het "titelschermpje" van de Raid-chipset (dosscherm, ik zie alleen de bovenste regel van dat scherm). De bios kom ik niet in.

Overigens krijgt de HD power van een USB-HD-case (die verder niet aangesloten is), omdat ik op de ANTEC-voeding geen SATA-aansluitingen meer heb (zitten er maar 2 op ...)
Maar dat lijkt me toch niet uit te moeten maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 21-11-2009 19:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ik denk dat het iets te maken heeft met een of andere incompatibiliteit van de RAID chip van intel; als ik de RAId schijven verwijder en de nieuwe 1TB schijf aan 1 van de poorten hang hou ik hetzelfde: geen boot, blijft hangen bij het scherm van de RAID matrix bla bla, en kan de bios niet in. Ik zou toch op zijn minst de RAID tool in moeten kunnen komen (CTRL+i)

Pas als ik zonder schijven opstart, in de bios RAID op IDE zet en dan de schijf weer aansluit wil de computer doorstarten met de 1TB schijf er aan vast.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 21-11-2009 22:52 ]