Ati + Nvidia (2e werkt niet?)

Pagina: 1
Acties:

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 15:08
Even een vraagje. Ik ben op de hoogte van het feit hoe en wat met ati en nvidia onder win 7. Ik wou het even proberen maar men windows herkent men kaar niet. Helemaal niet en de drivers kan ik niet installeren omdat die zegt dat die de kaart (nvidia) niet kan vinden. Is hier ervaring mee en belangrijker heeft iemand de oplossing? De kaart werkt want de kaart als hoofd kaart werkt prima. En het 2e PCI slot heeft altijd gewerkt met men vorige CF opstelling.. De fan op de kaart begind ook gewoon te draaien.. Maar daar houd met mee op!

Anyone?

Even wat specs:
P5Q Pro
HD4890
8600GT

Verwijderd

Kan je meer info geven kwa merk van je kaarten .

Nu weet ik dat de drivers van nvidia blokkeert als er een ati kaart aanwezig is .
Zodat je de nvidia kaart niet kan gebruiken voor cuda.
Of je de kaart dan ook niet kan instelleren weet ik niet.

Wat je kan doen zijn de aangepaste drivers bij guru-3d halen .
Misschien dat het dan wel gaat werken .

Windows 7 zal twee verschillende type kaarten aan moeten kunnen .
Windows vista kan dit niet .

Wat je anders ook kan doen is windows xp installeren als het mogelijk is .
Deze windows zal zeker meerderen vga kaarten aan kunnen sturen .
Als het dan wel werkt weet je dat bij windows 7 het niet kan wegens slechte drivers.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Ik maak gebruik van een zelfde soort set up.
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd met beiden kaarten in het systeem, daarna heb ik eerst de Ati driver geïnstalleerd, gereboot.

Daarna heb ik de nvidia drivers geïnstalleerd met die PhysX hack. Maar ik heb geen problemen gehad om de set up in eerste instantie aan de praat te krijgen, met standaard Windows drivers werkte het gewoon out of the box.

Het gaat bij mij om een HD4870 en een 9700.

Heb je de kaart wel goed aangesloten (i.e stroom stekkertje niet vergeten als die van toepassing is.)

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 15:08
Het is opgelost. De kaart zat niet goed en dat is wel een amateur foutje! Werk als systeem/netwerk beheerder maarja maakt niet uit. Het werkt wel verder!. De kaart zat niet ver genoeg in het slot btw! Ik schaam me diep!

Mag van mij wel dicht dit lijntje