6 slave beeldschermen en 1 master

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 17:20
Ik wil iets opstarten en daarvoor moet ik 6 beeldschermen aansturen. Op elk beeldscherm moet een apart werkblad van excel staan. Op het master scherm wil ik excel met de 6 tabbladen zien. Is dit mogenlijk?
Ik zal een stel videokaarten nodig hebben en schermen. Maar hoe wordt het e.e.a. softwarematig geregeld?

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 23:21

sanzut

It's always christmas time

Is een narrow-casting geen optie? Elk scherm zijn eigen PC, en dat die dan bijv elke minuut de gegevens uit de mastersheet opvraagt?

• pazzje
Ik hen effe naar dat narrowcasting gekeken maar dat wordt toch een dure optie.
Ik zoek dus eigenlijk iets wat ik vanuit 1 pc kan uitsturen

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
Google anders even op UltraMon

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 11:59

KneoK

Not in a million lightyears

In principe gewoon een pc met drie of vier PCI videokaarten (neem dezelfde, dan heb je geen gezeur met drivers), in Windows zelf kun je gewoon de schermen activeren en plaatsen waar je wilt. Dan gewoon een kwestie van de Excel sheets naar de juiste monitor slepen en je bent klaar.

Ultramon heb je niet echt nodig, tenzij je bijvoorbeeld de taakbalk op elk scherm wilt zien, het standaard Windows muli-monitormanagement is prima.

[ Voor 21% gewijzigd door KneoK op 09-12-2009 02:28 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

je kan het ook op de 'lompe' manier doen, als je mobo nog vrije pci-e 1x slots heeft, gewoon budget 16x kaartjes kopen en de connectors op het mobo danwel de kaart aanpassen.. (been there, done that, it works) (is waarschijnlijk goedkoper dan pci kaartjes ook)

[ Voor 10% gewijzigd door AlexanderB op 09-12-2009 12:06 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 18:26

DUX

blijft ook nu voor Oranje

NetOp heb ik altijd gebruikt voor Remote Control van een PC. Je hebt een NetOp School edition hebben voor broadcasting en een meekijkoptie.

Zie het dus al een docent die eerst iets uitlegt op zijn eigen monitor waarbij de leerlingen op hun eigen beeld kijken omdat het voorbeeld gewoon gestreamed wordt naar hun beeld. Zodra de leerlingen zelf aan de slag gaan kan de docent op zijn eigen scherm een overzicht maken van alle leerlingschermen en kan hij zo meekijken met een van deze beelden.

Iedere Pc zet je open op hun eigen document of tabblad binnen het exceldocument, en op je 'docentenpc' kun je elk beeld afzonderlijk zien of overnemen om te bewerken. Het is al even geleden dat ik dit gedraaid heb en het docentoverzichtscherm was toendertijd een 'grid' maar misschien dat tabbladen weergeven tegenwoordig ook een optie is.

[edit]
Overigens, wellicht ten overvloede maar dit alles werkt via het netwerk middels vele kiesbare protocollen.

[ Voor 6% gewijzigd door DUX op 09-12-2009 12:25 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Wachten op de Eyefinity(6) edition van ATi, en je hebt maar 1 kaart nodig (mits moederbord ook nog onboard aansluiting heeft). :)

• pazzje
Dat Eyefinity ziet er goed uit, maar zal wel een dure grap worden daar alleen speciale kaarten 6 uitgangen hebben.

Verwijderd

Dat valt op zich nog wel mee.

De ATI 5870 ondersteund EyeFinity.

http://tweakers.net/pricewatch/246207/sapphire-hd5870-1gb-gddr5-pci-e-(game-edition).html#tab:prices

Of 300 moet te hoog zijn. Maar als je 6 schermen wilt aansturen lijkt me dit niet.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Handige sidenote, excel 2003 zet alle werkbladen in één venster, zodoende kun je niet een enkel werkblad op een andere monitor plaatsen (Gezien je excel venster met daarin alle werkbladen dan meeverhuist). Excel 2007 kan dit echter wel.

• pazzje
wasted247 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:02:
Handige sidenote, excel 2003 zet alle werkbladen in één venster, zodoende kun je niet een enkel werkblad op een andere monitor plaatsen (Gezien je excel venster met daarin alle werkbladen dan meeverhuist). Excel 2007 kan dit echter wel.
Ik meen te hebben gelezen dat excel ziet als je een multimonitor systeem hebt dat je dan extra opties krijgt binnen excel waar er een van is om de werkbladen over de monitors te verdelen. Ik zal dat artikel nog eens opzoeken om te kijken voor welke versie dit geld

Verwijderd

Heb je ook al eens gekeken naar matrox dualhead en triplehead? daarmee kun je meerdere schermen laten samenwerken als 1 scherm 2x 1280*1024 word dan 1x 2560*1024 :)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:29:
Heb je ook al eens gekeken naar matrox dualhead en triplehead? daarmee kun je meerdere schermen laten samenwerken als 1 scherm 2x 1280*1024 word dan 1x 2560*1024 :)
Daarmee worden de schermen gezien als 1 groot scherm, iets wat de TS juist _niet_ wil.

Verwijderd

http://www.mcsnet.nl/
Audio/Video > Video Converters RGB, YUV component video, RGBHV , HDMI > USB naar VGA en HDMI splitter (derde laatste item)

Vreselijke site om te navigeren maar ze hebben van alle speciale zaken die ik vaak niet meteen ergens anders vond.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:02:
Dat valt op zich nog wel mee.

De ATI 5870 ondersteund EyeFinity.

http://tweakers.net/pricewatch/246207/sapphire-hd5870-1gb-gddr5-pci-e-(game-edition).html#tab:prices

Of 300 moet te hoog zijn. Maar als je 6 schermen wilt aansturen lijkt me dit niet.
Ho, wacht, wacht even. Dit is niet de gene waar je 6 schermen aan kan hangen. Hier kunnen er maximaal 3 aan. De versie met 6 uitgangen moet nog uitkomen, dit zijn overigens wel Displayport uitgangen, welke je dus alleen kan gebruiken met monitoren met display port aansluitingen, of converteren met een actieve displayport -> hdmi hub.
Pagina: 1