OSX 10.5 - Half Engels, Half Nederlands?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 10:38
Ik heb de komende tijd een MacBook Pro te leen omdat mijn eigen MacBook ergens in gebruik is.. Ik kreeg het apparaat in de fabrieksinstellingen; ik diende de welkom/setup dingen nog in te stellen. Vanaf het begin heb ik de taal op Nederlands gezet, maar de Finder en Systeem Voorkeuren blijven (gedeeltelijk) engels..

Als ik nu naar het menu van mijn Finder kijk, staat er bv: 'File - Edit - View - Go - Venster - Help'
De systeemvoorkeuren staan helemaal in het engels.. Ik krijg niet gevonden waar het aan ligt; ik heb de localisatie opties al tig keer veranderd; alles behalve Nederlands/Engels weggehaald, alles op Engels en alles op Nederlands ingesteld. Niets verhelpt het probleem, maar wat me wel opviel is zodra het systeem Engels is, er geen spoor meer van de Nederlandse taal is te vinden... :S

Nu heb ik al uren lopen zoeken, maar het enige dat ik kon vinden was dit Map namen weer in het Engels en dat is nog niet het probleem waar ik mee zit =/
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:41
Selecter MacBook Pro
ga naar Mijn Prullenbak

gooi hem erin en wacht tot maandag het vuil opgehaald wordt

Ga naar dichtstbijzijnde winkel en koop Windows in NL.

...ok, de flamegrap even tezijde;
heb je niet dat het OS zelf engels is en je alleen je voorkeuren voor bepaalde programmas instelt?

Precies hetzelfde met een engelse Windows, je kan best nederlandse software erop draaien maar het blijft engelse namen.

/Mac onbekende. Behalve de Crispy Chicken Sensation, de nieuwe burger bij McDonalds! met een lekkere krokante bite van getoast brood, honinmosterd saus, 7 gram rode uitjes, 15 gram sla en 2 plakjes verse tomaat, afgemaakt met een knapperig stuk kippenvlees.

Cripsy Chicken Sensation, nu voor 3.75 bij uw McDonalds!
http://www.youtube.com/watch?v=y8JYXmbhnfI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Hehe, nope.. De instellingen staan echt op Nederlands. Andere programma's gaan ook automatisch op NL en zoals ik al zei; de helft van de Finder is wel Nederlands..

Ik dacht tevens dat het iets te maken zou kunnen hebben met cache bestanden, dus ik heb via Terminal de daily, weekly en montly maitenance scripts uitgevoerd, maar no luck at all..

edit: Gave bass heb je trouwens Crazy-Al. Rickenbacker ftw!

[ Voor 8% gewijzigd door Asitis op 21-11-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Crazy-Al schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:54:
Selecter MacBook Pro
ga naar Mijn Prullenbak

gooi hem erin en wacht tot maandag het vuil opgehaald wordt

Ga naar dichtstbijzijnde winkel en koop Windows in NL.

...ok, de flamegrap even tezijde;
heb je niet dat het OS zelf engels is en je alleen je voorkeuren voor bepaalde programmas instelt?

Precies hetzelfde met een engelse Windows, je kan best nederlandse software erop draaien maar het blijft engelse namen.

/Mac onbekende. Behalve de Crispy Chicken Sensation, de nieuwe burger bij McDonalds! met een lekkere krokante bite van getoast brood, honinmosterd saus, 7 gram rode uitjes, 15 gram sla en 2 plakjes verse tomaat, afgemaakt met een knapperig stuk kippenvlees.

Cripsy Chicken Sensation, nu voor 3.75 bij uw McDonalds!
http://www.youtube.com/watch?v=y8JYXmbhnfI
McDonald's fanboy! KFC FTW })

ontopic: je kan de taal ook niet opnieuw installeren? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Ik heb deze laptop tijdelijk te leen, vanmiddag opgehaald.. Alleen de laptop en een adapter, geen installatiedisks bij de hand dus.. Maargoed, ik ga er maandag Snow Leopard op installeren, wellicht lost dat het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Crazy-Al schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:54:
Sja, Mac OS X komt niet in een Nederlands en Engelse versie, Mac OS X bevat alle talen die je zo kunt selecteren, daarom is het vreemd dat binnen een applicatie verschillende talen voorkomen.

Herstel de permissies eens in Schijfhulpprogramma en herstart dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Frietsaus schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:08:
Herstel de permissies eens in Schijfhulpprogramma en herstart dan.
er waren veel permissies verkeerd (kennelijk), maar helaas lost het niks op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 15:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Asitis schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:58:
[...]

En heb je al geprobeerd om de taal op Engels in te stellen, uitloggen, inloggen en dan weer op Nederlands te zetten om zo de verandering te forceren?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:41
Rickenbacker FTW idd :D

en hoezo McFanboy?

zeg maar McCrewlid :P

moet toch ergens mijn hobby financieren toch? en wat is er nou beter naast het studentenleven dan een oneindige voorraad big macs, big tastys en chicken sensations ;):P

Dus :+

Probeer een beetje ontopic te blijven, anders is er de huiskamer :).

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Asitis schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:58:
[...]

Heeft een nieuwe user die je aanmaakt hetzelfde probleem?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
Volgens mij selecteer je normaliter bij het installeren van OS X een "hoofdtaal". Bijvoorbeeld inlogscherm, dat gedeelte blijft altijd in de bij de installatie gekozen taal.
Pagina: 1