Toon posts:

Internet valt nagenoeg weg als ik een tweede device aansluit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben volledig de weg kwijt. Ik heb sinds woensdag ADSL van Online. Het modem dat ik kreeg is een Thomson ST706 met twee ethernet poorten en geen WiFi

Als ik mijn laptop direct via ethernet aansluit is mijn internet verbinding prima en haal ik goede snelheden. Het maakt niet uit welke poort ik gebruik. Er zitten twee poorten op en die functioneren allebei naar behoren. Als ik vervolgens mijn Synology NAS (209+) aansluit op de andere poort is Internet zo goed als weg. 2 Kb/s, dus zeg maar niets. Als ik mijn NAS er weer uit haal loopt Internet weer uit de kunst. En dan snap ik het niet meer... Hoe kan die NAS nu zo veel invloed hebben op mijn Internet snelheid? De laptop en NAS kunnen als ze beide zijn aangesloten elkaar prima zien en de snelheid onderling is ook prima. Alleen Internet niet...

Ik heb gisteren een Router gekocht (Sitecom 300N) omdat WIFi en meer poorten wel nodig zijn. Als ik nu de WAN poort van de router aan het modem aansluit en verder niets heeft dat ook tot gevolg dat mijn Internetsnelheid nagenoeg nul wordt. Er druppelt wel wat binnen, maar het is straaaaag.

Kan het zijn dat mijn modem defect is? Of mis ik iets anders?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Grtz!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Je modem kan stuk zijn, maar sluit eerst eens andere mogelijkheden uit.

Kijk of je een nieuwere firmware voor je modem krijgen.
Controleer daarna ook eens de lankabel die je tussen je nas en modem hangt, vervang hem eens.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Lijkt mij dat de NAS het probleem veroorzaakt. Probeer eens een andere PC/laptop aan te sluiten om hier zeker van te zijn. Als de snelheid dan ook inzakt, dan weet je pas zeker of het aan de ST706 ligt.

...

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
En die Thomson kan je er niet gewoonweg tussenuit laten?
Want je hebt een router, maar van wat ik hier geregeld lees hebben jullie in Nederland nogal met rare ADSL lijnen te maken zoals onmogelijk om meerdere toestellen aan te sluiten en dergelijke :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Verder geprobeerd...

De LAN kabel tussen modem en NAS is goed. Als ik hiermee een tweede laptop aan het modem knoop is alles goed. Beide laptops hebben dan snel Internet.

Nieuwe firmware krijg ik niet in het modem. Het modem is beveiligd met een wachtwoord.

De router kan ik niet alleen aansluiten. Ik heb het modem nodig voor mijn ADLS verbinding.

Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb dit probleem niet alleen met mijn NAS. Als ik de router (al dan niet samen met een laptop) op het modem aansluit heb ik precies hetzelfde probleem. Maar met twee laptop's niet...

En al die verschillende aansluitingen hebben alleen maar invloed op de Internetverbinding. Hoe ik het ook aansluit... Intern is alles bereikbaar. Alle verkeer routeerbaar. Alle verbindingen zijn snel. Alles funtioneert naar behoren. Maar zodra ik de router of de NAS aan het modem knoop is Internet weg.

Iemand nog suggesties?