Hallo allemaal,
Afgelopen week heb ik geprobeerd om de bios op mn dx2300 te flashen.
Dit om te kijken of er wellicht nieuwere processors ondersteund zouden worden.
Ik kwam echter op het probleem dat tijdens het flashen -vanuit een windows prog ja- het herprogrammeren stopte.
Nu weet ik dat ik dan gewoon het programma had moeten stoppen en opnieuw proberen.
Maarja, wat gebeurd is, is gebeurd.
Dan denk je; ga naar flashbios.org en bestel een nieuwe geprogrammeerde chip.
Maarja, HP stelt alleen update-exe's beschikbaar en dus niet de BIOS-files
Reeds een week opzoek naar de bios-files, zonder succes
Nieuwe laten programmeren is dus onmogelijk zolang ik geen bios-files kan vinden.
Volgende optie is dan een bootable usb-stick maken.
Een beetje tweaken in de hardware danwel het OS, dat doe ik wel en lukt ook.
Maar ik weet niet hoe ik dit zou moeten doen. In die update file van HP krijg je de opties: "Create bios flash diskette", "Create bios flash drive" & -het op een andere PC uiteraard niet toepasbare- "Flash system bios now"
Hoe zou ik een stickje bootable moeten maken zodat ik er -hopelijk- mn bios mee kan flashen?
Laatste optie zou een hotflash zijn..
Uit het topic van "flashen met een andere chipset" kan ik het niet helemaal duidelijk opmaken..
Als ik een andere pc opstart, chip eruit trek, mijne erin doe en vervolgens die update run, dan zou dat moeten werken? En als ik dan vervolgens de originele chip terugstop in de pc waarop ik hotflash, doet die het dan gewoon helemaal, loopt die dus geen "gevaar"?
Kortom, zouden jullie me kunnen helpen met een van die opties?
1. Vinden van de bios-file?
2. Uitleggen hoe ik een stickje bootable maak?
3. Is hotflashen zonder gevaar voor die pc? En lukt het zomaar met elke pc?
Nog wat info:
HP dx2300 (ge001et)
Mobo: MS-7336 V1.0 -is een OEM-
Linkje naar dat bestand van HP
Afgelopen week heb ik geprobeerd om de bios op mn dx2300 te flashen.
Dit om te kijken of er wellicht nieuwere processors ondersteund zouden worden.
Ik kwam echter op het probleem dat tijdens het flashen -vanuit een windows prog ja- het herprogrammeren stopte.
Nu weet ik dat ik dan gewoon het programma had moeten stoppen en opnieuw proberen.
Maarja, wat gebeurd is, is gebeurd.
Dan denk je; ga naar flashbios.org en bestel een nieuwe geprogrammeerde chip.
Maarja, HP stelt alleen update-exe's beschikbaar en dus niet de BIOS-files
Reeds een week opzoek naar de bios-files, zonder succes
Nieuwe laten programmeren is dus onmogelijk zolang ik geen bios-files kan vinden.
Volgende optie is dan een bootable usb-stick maken.
Een beetje tweaken in de hardware danwel het OS, dat doe ik wel en lukt ook.
Maar ik weet niet hoe ik dit zou moeten doen. In die update file van HP krijg je de opties: "Create bios flash diskette", "Create bios flash drive" & -het op een andere PC uiteraard niet toepasbare- "Flash system bios now"
Hoe zou ik een stickje bootable moeten maken zodat ik er -hopelijk- mn bios mee kan flashen?
Laatste optie zou een hotflash zijn..
Uit het topic van "flashen met een andere chipset" kan ik het niet helemaal duidelijk opmaken..
Als ik een andere pc opstart, chip eruit trek, mijne erin doe en vervolgens die update run, dan zou dat moeten werken? En als ik dan vervolgens de originele chip terugstop in de pc waarop ik hotflash, doet die het dan gewoon helemaal, loopt die dus geen "gevaar"?
Kortom, zouden jullie me kunnen helpen met een van die opties?
1. Vinden van de bios-file?
2. Uitleggen hoe ik een stickje bootable maak?
3. Is hotflashen zonder gevaar voor die pc? En lukt het zomaar met elke pc?
Nog wat info:
HP dx2300 (ge001et)
Mobo: MS-7336 V1.0 -is een OEM-
Linkje naar dat bestand van HP