• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Tweakers,

Kan ik met dit beeld aannemen dat mijn videocard kapot is of is er nog enige actie te ondernemen om te testen?
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/2705/34559479.th.png\
http://img3.imageshack.us/i/34559479.png/
Het gaat hier om:
HP dv9055ea laptop met GeForce Go 7600.
Strepen beginnen bij al bij Bios, maar SOMS start hij wel goed op.
PC wordt wel erg warm.

[ Voor 5% gewijzigd door josjos op 21-11-2009 17:48 ]

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 19:13
Hoe is het beeld op een externe monitor?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19
Model komt me bekend voor met het problem, heb je hp al gebeld ?
er zijn namelijk problemen met HP laptops en Nvidia kaarten waardoor je "soortgelijke problemen krijgt"

Waar dus ook de warranty voor extended is ( dat ze het dus kostenloos repareren omdat het een hardware fout is)

Altijd even slim om na te gaan..want tis niet de 1e hp die na de garantie een gefrituurde GPU heeft ;)

verder even gezocht maar de laptop hoort in iedergeval bij een speciaal laptop programma bij een ander probleem waarvan ze het weten.
http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=3289695

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 21-11-2009 18:03 . Reden: EDIT nederlandse link toegevoegd ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Ziet er inderdaad uit als een kapotte videokaart (de geheugenbankjes als ik het me goed herinner). Zoals Lourini zegt je kan nog met een andere monitor proberen (maar persoonlijk geef ik het weinig kans, maar "meten is weten").
Wat bedoel je met "erg warm"? heb je gevoeld of gebruik je een meet instrument of diagnostische software (zoals coretemp)?

@ Mektheb: Dat was toch de 8/9 serie waar ook apple last van heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Aragnut op 21-11-2009 17:56 ]

• josjos
Mektheb schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:53:
Model komt me bekend voor met het problem, heb je hp al gebeld ?
er zijn namelijk problemen met HP laptops en Nvidia kaarten waardoor je "soortgelijke problemen krijgt"

Waar dus ook de warranty voor extended is ( dat ze het dus kostenloos repareren omdat het een hardware fout is)

Altijd even slim om na te gaan..want tis niet de 1e hp die na de garantie een gefrituurde GPU heeft ;)

verder even gezocht maar de laptop hoort in iedergeval bij een speciaal laptop programma bij een ander probleem waarvan ze het weten.
http://h10025.www1.hp.com...s&lang=en&product=3289695
Thanks, ga ik maandag gelijk doen.
Externe monitor same problem.
Ga nu heatcheck doen,

• Mektheb
Aragnut schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:54:
Ziet er inderdaad uit als een kapotte videokaart (de geheugenbankjes als ik het me goed herinner). Zoals Lourini zegt je kan nog met een andere monitor proberen (maar persoonlijk geef ik het weinig kans, maar "meten is weten").
Wat bedoel je met "erg warm"? heb je gevoeld of gebruik je een meet instrument of diagnostische software (zoals coretemp)?

@ Mektheb: Dat was toch de 8/9 serie waar ook apple last van heeft?
Ja inderdaad, maar het verbaast me enigsinds niks als de gpu zichzelf heeft gefrituurd zoals die al aangaf werd hij erg warm, maar het is niet het zelfde probleem als apple vanwege een oudere kaart...

EDIT: bellen naar hp kan zoiezo geen probleem, bedoel als je laptop net 1 jaar en 5 maanden oud is en hijs nu al stuk is dat niet echt "normaal" al zie je het wel steeds vaker ( en ook pers berichten van dat HP laptops bij de meeste laptops horen die uitvallen en defect gaan ) hoe betrouwbaar die informatie is weet ik natuurlijk niet maar ik heb er meer kapot zien gaan om deze manier..

Maar ook dit geld voor Toshiba's Acer's en andere merken dus of het echt een bekend probleem is weet ik niet maar denk geef een tip :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mektheb op 21-11-2009 18:00 ]

• josjos
Dank voor de tip.
Overigens start Windows 7 & Windows XP (dualboot) niet op.
Windows XP veilige modus start wel op.

• josjos
Aragnut schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:54:
Coretemp failed, driver failed

• Mektheb
josjos schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:18:
[...]

Coretemp failed, driver failed
Ben bang een ram simmetje op je gpu of de gpu zelf een tik heeft gehad :(
Pagina: 1