Toon posts:

Computer uitgezet tijdens formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt is mijn computer uitgeschakeld tijdens het formatteren.

Het volgende is gebeurd:
Na een iets te ruwe sluiting van mijn laptop viel deze uit en wilde niet meer inschakelen.
Vervolgens de boel gedemonteerd, schoongemaakt en terug in elkaar gezet. Laptop startte maar windows vista niet meer door veranderingen in hardware of software.
Bij automatische reparatie werd niets gevonden dat gerepareerd kon worden. Wel werd gemeld dat eventuele nieuwe hardware zoals mp3 spelers ed. ontkoppeld dienden te worden. Daar was dus echter geen sprake van.

Alle andere reparatieopties faalden. Uiteindelijk voor format C: gekozen welke op 4 procent bleef hangen. Computer uitgeschakeld. Vervolgens krijg ik niets meer dan een knipperend streepje linksboven in mijn scherm bij opstarten.

Computer is een Acer laptop.

Ik ben bang dat ik mijn harddisk weg kan gooien. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Van een live cd booten en dan de hardeschijf formateren? Of gewoon een windows cd erin en dan formateren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu je systeem aanzet, krijg je dan nog wel een post te zien, of gaat hij gelijk naar de knipperende streepje?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Formatteren houdt in dat je je hele partitie wist, dus misschien is het niet vreemd dat windows niet meer op wil starten.
Je moet nu gewoon een windows cd/dvd erin doen en een nieuwe windows installatie doen.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:49

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je nog in het bios kan dan zou je de boot volgorde even kunnen veranderen zodat hij als eerste probeert te booten vanaf cd, dan met een andere computer het programma gParted downloaden als iso image, die branden op een cd en daarvan opstarten met je laptop. Als gParted opgestart is dan laat het zien welke partities er zijn gevonden, daar kun je dan nieuwe partities (opnieuw) aanmaken en formatteren ;)

Als dan alle partities weer in orde zijn kun je windows opnieuw installeren mocht dat nodig zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 21-11-2009 17:36 ]

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartelijk bedankt voor deze reacties!

Ja ik kan nog in de bios en de boot volgorde veranderen.

Verder staat windows vista op een drive X omdat het een acer laptop is... helaas kwam ik er later pas achter dat je daar bij de eerste installatie een kopie van moet maken, die heb ik dus niet, maar ik kan vista na formatteren wel opnieuw installeren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij gewoon de installdisk(s)/recoverypartitie hebt kun je gewoon installeren.
Pagina: 1