[Windows 7] Zelfde IP op zowel wired als wireless NIC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27

derx666

mecker ende blaet

Topicstarter
Probleem:
Ik wil in mijn laptop op zowel mijn wired als mijn wireless NIC hetzelfde IP adres krijgen/zetten. Dit ivm. portmappings naar deze laptop toe. Onder XP is dit altijd goed gegaan (wel opletten dat je ze niet tegelijk gebruikt natuurlijk), maar Windows 7 staat het gewoonweg niet toe. Via DHCP ken ik het ip adres toe op basis van mac adres, zodat ik toch een vast ip adres heb.

Zelf geprobeerd:
In Windows 7 kent ie het ip toe aan bv mijn wired NIC. Als ik dan de kabel eruit haal, en mijn wireless NIC enable, dan krijgt deze wel dns en gateway van de DHCP server, maar geen ip adres. Deze blijft leeg.
Daarna geprobeerd om statisch het ip in te voeren. Ook dit weigert hij, en veranderd zelf het ip naar de autoconfig range (169.x.x.x). Geprobeerd beide NIC's statisch te configureren; Windows 7 geeft aan dat ik 2 keer hetzelfde IP heb, ik geef aan dat hij het moet negeren, maar dat doet hij dus niet, met het resultaat dat 1 van de 2 NIC's een autoconfig ip heeft.
Geef ik ze allebei een ander ip, of laat ik dat doen door de DHCP server, is er geen probleem, en werken allebei de NIC's zonder problemen. Alleen kom ik dan in de knoop te zitten met mijn portforwardings.

Mijn config:
Windows 7 Ultimate x64 retail op een Dell Latitude D830 laptop met broadcom 57xx gigabit NIC en Intel 4965AGN wireless NIC. Op beide NIC's geprobeerd met de default Windows 7 driver en de nieuwste drivers van Intel en Broadcom.

Heeft iemand een idee hoe ik Windows 7 aan het verstand gebracht krijg dat ik bewust 2x hetzelfde IP gebruik, en windows daar netjes vanaf moet blijven?

alvast bedankt

derx

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kan niet een van de twee kaarten op een statisch adres geven en als tweede adres het ip-adres geven wat je gebruikt voor je port-forwarding?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27

derx666

mecker ende blaet

Topicstarter
Zou opzich wel kunnen denk ik, maar dat wil wel zeggen dat ik continu ook mn wireless aan heb staan. Niet dat dat een probleem is, maar ben benieuwd wat windows doet als je tegelijkertijd met 2 NIC's naar hetzelfde netwerk connect. De reden dat ik uberhaupt wired gebruik is dat ik regelmatig grote files (RAW foto's) over het netwerk gooi, en dat wireless niet echt leuk is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

derx666 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:37:
Zou opzich wel kunnen denk ik, maar dat wil wel zeggen dat ik continu ook mn wireless aan heb staan. Niet dat dat een probleem is, maar ben benieuwd wat windows doet als je tegelijkertijd met 2 NIC's naar hetzelfde netwerk connect. De reden dat ik uberhaupt wired gebruik is dat ik regelmatig grote files (RAW foto's) over het netwerk gooi, en dat wireless niet echt leuk is.
Ik begreep uit je verhaal dat je soms bedraad en soms wireless bent, je kan ze niet beiden actief hebben met hetzelfde ip-adres erop. (De een moet uit staan/geen kabel zodat de andere het adres kan gebruken)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een simpel batch filetje op je desktop zetten die de ipadressen steeds even omwisselt tussen de kaartjes op het moment dat dat nodig is.
Dit kan met de volgende regels:

netsh interface ip set wins name="Local Area Connection" source=static addr= 192.168.1.4
netsh interface ip set wins name="Local Area Connection2" source=static addr= 192.168.1.3
netsh interface ip set wins name="Local Area Connection" source=static addr= 192.168.1.2

en als tweede batch filetje:
netsh interface ip set wins name="Local Area Connection" source=static addr= 192.168.1.4
netsh interface ip set wins name="Local Area Connection2" source=static addr= 192.168.1.2
netsh interface ip set wins name="Local Area Connection" source=static addr= 192.168.1.3

Zo kun je met één druk op de knop de adressen wisselen, dat is misschien een mooie tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Wat als je nou van 1 je wireless je ip statisch instelt en van je wired op basis van MAC toewijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Derx, het niet niet geheel automatisch en tegelijk, maar ik denk dat het wel wat kan doen voor je:
Netsetman
Gratis programma die met een muisklik je IP configuratie kan instellen. Maak twee profielen aan, een voor je wifi, een voor je wired en via de rechtermuisknop op het icoon in de systray kan je zo wisselen. Ik weet alleen niet wat het precies doet als je hetzelfde adres instelt, maar dat zie je vlug genoeg ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 07-01-2010 15:12 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:37:
Gaat perfect normaal, je moet alleen even in Network Connections > Advanced (screenshot) instellen dat je je LAN verbinding bovenaan zet, Windows gaat dan in de eerste plaats altijd proberen je LAN verbinding te gebruiken zelfs al staat je WiFi aan :)

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/screenshot_2010-01-07_16-05-02.png
Pagina: 1