Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AVG 9.0] - AutoRun.inf op massageheugen telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:22
Betreft:
Windows XP Home Edition 32bit SP3
Nokia N95 8GB - Flashgeheugen (Firmware version 30.0.018) (Symbian 60v3)
AVG Antivirus 9.0

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een weekje mijn AVG 8.5 geupdate naar 9.0, daarbij zit dus nu dat het ook verwijderbaar geheugen scant. Dit was erg leuk toen ik 3 spyware op mijn USBstick wiste, maar meer merkte ik er niet van, totdat ik vanochtend even mijn telefoon aan de PC zette om er muziek op te zetten.

Het begon met de doodnormale scan, die zou ong. 5 minuutjes duren stond er dus ik dacht ik ga even lekker douchen. Als ik terugkom zie ik tot mijn verbazing/schrik dat er weldegelijk een virus opzat, namelijk de worm AutoRun.inf.

Nou zullen de meesten wel denken (en ik dus ook), Antivirus zegt worm? wissen maar!

Het enigste probleem is dat ik nog nooit op mijn telefoon heb gescanned, dus ook niet weet of dit een normaal bestand is op mijn telefoon, of ofdat dit echt een worm is.

Na een beetje googlen kom ik in een tweestrijd, de een zegt wis het en de ander zegt dat AutoRun.inf een bestand is van autorun (yeah duh...) en .inf voor .INFormation staat, wat dus eigenlijk op een CD/DVD de .exe bestand automatisch opent.

Ik heb gewoon negeren gedaan en om de 3 minuten op de popup op negeren geklikt, maar jullie zullen wel snappen dat dit mij dwarszit. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Gz,
Crazy Al

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, open dat bestand eens in een tekst editor en kijk wat ie probeert uit te voeren?

Het zou een (deel van een) virus kunnen zijn dat vanaf een besmette machine op je telefoon terecht is gekomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 21-11-2009 17:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een autorun.inf-bestand zal, lijkt mij, nooit zomaar als schadelijk worden aangemerkt wanneer het dat niet is. In de autorun.inf wordt waarschijnlijk weer verwezen naar de locatie van de daadwerkelijke worm, ergens diep verstopt in de mappenstructuur op je telefoon.

Ik zeg: doen verwijderen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

CodeCaster schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:11:
Een autorun.inf-bestand zal, lijkt mij, nooit zomaar als schadelijk worden aangemerkt wanneer het dat niet is. In de autorun.inf wordt waarschijnlijk weer verwezen naar de locatie van de daadwerkelijke worm, ergens diep verstopt in de mappenstructuur op je telefoon.

Ik zeg: doen verwijderen.
ik zeg eerst openen en dan de keuze maken om het te verwijderen. Ik ben niet zo bang dat het een virus betreft, maar ik vraag me wel af waar die autorun.inf naar verwijst.

-_-

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 15:22
8)7 dat, maar nokia heeft bijvoorbeeld een optie dat als ik de pc erin steek, hij:

PC Suite kan starten
Massageheugen (8gb flash) gebruiken
Multimediaplayer gebruiken (nokia's eigen suite voor muziek)
en fotos showen

straks verneuk ik die optie en kom ik er gewoon niet emer in,

simpel gezegd; angst door onwetendheid, en ik kom niet echt veel verder door google.

[ Voor 2% gewijzigd door Crazy-Al op 21-11-2009 17:32 . Reden: was nog niet klaar met tikken ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

oke, maar je kunt het bestand rechterklikken, en openen in kladblok (wat ik overigens ook bedoelde). Daar staat gewoon leesbare geschreven tekst in :)

-_-

Pagina: 1