Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste Tweakzsers

Ik heb een laptop met wat problemen(eigen schuld heb wat zitten klooien met sys files :P )

En ik weet niet wat ik er zou opzetten van nieuw OS, dit zijn me specs

Systeem
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Besturingssysteem: Microsoft©Windows® 7 Ultimate(wil ik er graag af)
Taal: Nederlands, landinstelling: België
Systeemfabrikant: Acer Inc.
Systeemmodel: Aspire 7730ZG
BIOS: ZY2 v0.3509 3E09
Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T3200 @ 2.00GHz (2 CPUs), ~2.0GHz
Geheugen: 3066MB RAM

Beeldscherm
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam: NVIDIA GeForce 9300M GS
Fabrikant: NVIDIA
Chiptype: GeForce 9300M GS
DAC-Type: Integrated RAMDAC
Totaal geheugen: 1520 MB
Stuurprogramma versie: 7.15.0011.7620

Geluidskaart is een Realtek HD Audio, en een Realtek Digital Output met HDMI

Dus nu komt mijn vraag: Moet ik er Windows XP opzetten of Windows Vista(heb van beide een cd liggen)
Ik wil een pc waarop ik met redelijke snelheid kan gamen, niet zo een die hapert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
doe maar gewoon weer ultimate overnieuw installeren. denk dat toch wel beste OS is. Vista gooi je weg. En xp kan je ook overwegen. Maargoed het wat jij het fijnst vind en het belangrijkst. die afwegingen moet je toch echt zelf maken.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Waarom wil je er geen Windows 7 meer op? Wat is daar mis mee? XP is al 8 jaar oud en die zal ik niet meer nemen. Vista is wel een goed OS (ligt eraan hoe je het gebruikt), maar je kan ook gewoon windows 7 erop gooien.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:09

Thapous

Nee toch niet.

Ik zie niet in waarom je windows 7 niet kunt herinstalleren? Windows 7 is denk wel de beste keuze op dit moment, beter als Vista iig. Verder heb je grote kans dat je niet voor al je hardware drivers kunt vinden in Windows XP. En gamen met die videokaart? Een simpel spelletje zal kunnen maar de nieuwere spellen geef ik je weinig kans.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom wil je van Win7 af? XP is verouderd en loopt op de laatste benen. Bovendien heb je dan alleen maar Dx9.0c. Vista is het mindere broertje van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom zou je terug willen gaan naar Windows Vista? Er is momenteel geen beter Desktop OS als Windows 7.

XP is te oud, Vista te traag.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem met Windows 7?
Het draait heel traag op mijn pc, komt wss omdat ik 'm erop gezet heb met een cd die ik kocht, oorspronkelijk toen ik de laptop kocht stond er Vista Home Premium op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 08-09 19:32
Denk dat dat meer een kwestie is van drivers goed installeren en alles goed configureren. Want geloof me, windows 7 loopt een stukje rapper dan Vista.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik zou er een versie install van Windows 7 opzetten :). Heb je gelijk al die acer troep eraf.

@TS: Defineer heel traag. Duurt het uren om iets op te starten? Minuten? Seconden? Dagen of zelfs weken?

[ Voor 36% gewijzigd door Iekozz op 21-11-2009 15:10 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als Windows 7 niet goed loopt dan is er gewoon ergens een probleem. Drivers correct geïnstalleerd?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is wss dat er eerst Windows Vista op stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Windows 7 zou mijn keuze zijn en zou op alle moderne laptops probleemloos moeten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eldariel schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:08:
Ik zou er een versie install van Windows 7 opzetten :). Heb je gelijk al die acer troep eraf.

@TS: Defineer heel traag. Duurt het uren om iets op te starten? Minuten? Seconden? Dagen of zelfs weken?
Het duurt heel lang om op te starten, en er staat geen acer troep op want heb hd geformateerd toen ik vista eraf gooide(upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk mis je dan wat drivers want Windows 7 moet gewoon soepel draaien op jou systeem.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:10:
Het probleem is wss dat er eerst Windows Vista op stond
Wat er vroeger opstond heeft er niks mee te maken.
Snake schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:03:
Waarom zou je terug willen gaan naar Windows Vista? Er is momenteel geen beter Desktop OS als Windows 7.
Correctie: jij vindt het het beste desktop OS, dat is heel iets anders namelijk. Ik vind het namelijk nog steeds een ramp.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:04:
komt wss omdat ik 'm erop gezet heb met een cd die ik kocht
Je bedoelt een illegale versie van Windows 7? Zo ja, begin eens met het aankopen en gebruiken van een legale versie, zonder allerlei spy- of malware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals eerder gezegd zou ik er Windows 7 op zetten, inderdaad, met een schone installatie.
Zeker als het voor games is kan je Vista (te langzaam) men XP (te oud) afserveren :)
OSX mag niet en een Linux-variant gaat niet helpen voor spelletjes.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 21-11-2009 15:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:04:
Mijn probleem met Windows 7?
Het draait heel traag op mijn pc, komt wss omdat ik 'm erop gezet heb met een cd die ik kocht, oorspronkelijk toen ik de laptop kocht stond er Vista Home Premium op
Iets zegt me dat je versie die er nu op staat niet echt legitiem is. Wat is mis met Home Premium? Waarom heb je die ultimate gekocht?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:12:
[...]

Correctie: jij vindt het het beste desktop OS, dat is heel iets anders namelijk. Ik vindt het namelijk nog steeds een ramp.
Ik vind het een ramp dat jij 'ik vindt' met 'dt' schrijft :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:17:
[...]
:o Ik ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik draai Vista64 en Windows 7 64bit, beide Ultimate.

Op beide systemen doe ik hetzelfde kwa werkzaamheden(Autocad/Photoshop/films kijken/internet/office en games), enige verschil tussen de 2 systemen is dat de ene 8Gb geheugen heeft, de andere 16Gb.

Ik merk weinig verschil tussen windows 7 en Vista kwa snelheid/opstarten van programmas etc.
Waar ik wel verschil zie is het 'alt-tabben' vanuit games naar desktop in vista sneller gaat dan in W7.

Enige tip die ik zou hebben zet er een clean install op van windows7/vista laatst een Acer laptop gehad die gewoon supertraag was vanwege alle meuk die Acer erop zet, na het deinstalleren van alle meuk werdt het niet beter op.

Eerst Windows7 ultimate erop (geen OEM versie) verse installatie en de laptop reageerde veel sneller en starte ook sneller op. Naderhand even nieuwe schijf erin en vista erop gezet en de laptop reageerde gewoon goed.

(Precieze laptop type weet ik niet meer hij ligt op mijn werk specs weet ik nog wel, Intel ULV 1.4ghz, 4gb, 320gb 7200rpm.)

n.b. Hoe verander ik mijn 'sig' ookalweer is een beetje verouderd.

[ Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 21-11-2009 15:44 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS: Een laptop die Vista goed kan draaien, kan 7 ook goed draaien. Over het algemeen is de driversupport bij installatie beter, en de hardware-eisen zijn gelijk bij betere performance. Als je 7 er niet op wilt hebben zou ik voor XP gaan. Alhoewel dat wel een inmiddels vrij oud OS is, is het wel dermate ingeburgerd ook in het bedrijfsleven dat support voorlopig nog wel up-to-date blijft en ws. nog een aardige tijd daarna. Vista is helemaal snel ten dode opgeschreven omdat vrijwel iedereen die Vista had draaien of wilde draaien om van XP af te zijn, nu meteen de stap naar 7 maakt. :)

Snake schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:17:
Snake schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:03:
Er is momenteel geen beter Desktop OS als dan Windows 7.
Tut tut .. ;)

Overigens is het gebruik van me ipv mijn ook tenenkrommend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Nou volgens mij hebben we hier wel weer genoeg woorden aan vuil gemaakt...hij gaat op slot, maar voordat ik dat doe wil ik nog wel even een paar dingen kwijt:

Allereerst: Ptdragonboy, Welkom op GoT!
Jij kunt het beste even beginnen met het doorlezen van het Algemeen Beleid gevolgd door onze eigen Windows Clients Beleid. Daarin kun je onder andere lezen waaraan een topic start allemaal moet voldoen en wat er niet is toegestaan. (oa. het groeten van iedereen :+)

Het lijkt me ook verstandig dat je gewoon Windows 7 even goed configureerd, want als je eenmaal Windows 7 hebt wil je zeker niet terug naar Windows Vista of (bah) XP....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.