laptopscherm schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik wil niet dat na een keer schoonmaken ik alles kapot heb gemaakt, dus even een vraag.
Kan ik met wat keukenrol en water mijn scherm schoonvegen, ik bedoel dat kan toch geen kwaad? ik kon met de search zo gauw niets vinden over het schoonmaken van een scherm dus vraag het even..

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dekar1 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:37:
Ik wil niet dat na een keer schoonmaken ik alles kapot heb gemaakt, dus even een vraag.
Kan ik met wat keukenrol en water mijn scherm schoonvegen, ik bedoel dat kan toch geen kwaad? ik kon met de search zo gauw niets vinden over het schoonmaken van een scherm dus vraag het even..
Geen papieren zooi gebruiken, papier krast op je scherm. Een zachte, licht vochtige doek moet genoeg zijn. Eventueel kan je ook speciale LCD cleaners gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

papier bevat houtsplinters, en die krassen in je scherm. Je kan ook een brillendoekje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

precies, ik maar al aan maand of 2 het scherm van mijn studio 15 schoon met een (droog) brillendoekje, tot nu toe geen krassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:47
Ok dan, brillendoekje ftw! bedankt.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

let wel op dat het niet het standaard witte pearl doekjes is. Deze zijn slecht. je kan beter een wat chiquer doekje nemen. Ook kan je het beste eerst blazen voordat je met een doekje aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
HG heeft hele mooie doekjes en spray hiervoor. Tast je eventuele coating ook niet aan. HG screen cleaning ofzo. Kost je één keer 20 euro maar doe je een eeuwigheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30

MsG

Forumzwerver

Je moet sowieso geloof ik geen water gebruiken maar speciaal vloeistof. Een TFT-scherm is niet zomaar iets. Ik gebruik hier een microvezeldoekje + speciaal spray.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MsG schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:47:
Je moet sowieso geloof ik geen water gebruiken maar speciaal vloeistof. Een TFT-scherm is niet zomaar iets. Ik gebruik hier een microvezeldoekje + speciaal spray.
Ik maak al jaren m'n monitoren schoon met enkel water, een zachte doek en een droge doek om het spul af te drogen. Perfect streeploos en goedkoper kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:29

RnB

Ik maak mijn scherm altijd schoon met toiletpapier en een klein beetje water, werkt perfect.
Geen krassen zoals eerder beweert werd, alhoewel me dat wel logisch lijkt..
Ik kan me niet herinneren dat er een speciale coating op mijn scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
water zit kalk in. beste: katoenen lap met een lcd-spray.
als je een brillendoekje al een keer voor je bril hebt gebruikt gaat het vet (ws. van je vingers) op je lcd en dat is zuur en tast het scherm aan.
een alcoholhoudende spray lijkt me ook niet goed.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 10:51
RnB schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:50:
Ik maak mijn scherm altijd schoon met toiletpapier en een klein beetje water, werkt perfect.
Geen krassen zoals eerder beweert werd, alhoewel me dat wel logisch lijkt..
Ik kan me niet herinneren dat er een speciale coating op mijn scherm zit.
toiletpapier is een stuk zachter dan keukenpapier en daarom heb je geen krassen ;)

Voor €10 heb je een setje van LCD-cleaner met micro-vezel doek en dat is het beste.

Anders zoals al eerder gezegd een zachte doek met water (best gedestileerd water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Spuitbus W5 Glasscleaner van de Lidl werkt perfect. Mijn laptop uit 2003 en mijn 2 LCD's uit 2006 zien er na al die jaren nog perfect uit.Prima product en goedkoop.

Gewoon erop spuiten, even laten schumen en met wat keukenrol afdoen.

ARME AOW’er

Pagina: 1