Toon posts:

resolutie hoger maken van netbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een Samsung nc10 heerlijk ding, maar soms kom ik net iets resolutie te kort.
1024x 600 is dan net te klein, vooral de hoogte dan.
Nu kun je bijvoorbeeld via rdp een machine ovenemen met smart sizing, zodat alles een beetje kleiner wordt weer gegeven zodat je meer ziet.
Kun je ook niet zo iets uithalen met je eigen beeld scherm, een soort virtual display adapter.
Daar ben ik al weken naar aan het googlen, wellicht zoek ik fout.

Heeft iemand al eens zoeits gezien?

Wim

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
Je scherm heeft nu eenmaal maar 1024x600 pixels, daar valt niks aan te veranderen. Uitzoomen zal misschien wel kunnen, maar daar wordt het niet leesbaarder van.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31

Sebazzz

3dp

Dat zou betekenen dat je dus twee pixels op één pixel propt. Dat is erg handig, bijvoorbeeld de letter i is hier precies één pixel. Die zou je dan niet eens kunnen zien, of vaag als je ClearType gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-05 14:50

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Denk dat dat toch het grootste nadeel is met veel netbooks. Helaas niets aan te doen(behalve volgende keer opletten of er een is met een hogere resolutie ;))

Last.fm | Code Talks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk een kleinere lettergrootte gebruiken, de grootte van scrollbars, icons e.d. kleiner maken. Maar het blijft natuurlijk een lage reso.

Verwijderd

RDP naar localhost starten ;)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Mijn Eee PC 901 heeft ook een standaard resolutie van 1024x600, maar die kan ik met de EeePC Tray Utility op 1024x768 zetten. Daarvoor heb ik 2 opties, óf het beeld is groter dan het scherm, zodat ik over mn desktop kan scrollen door mn muis helemaal naar boven of beneden in het scherm te bewegen, óf gecomprimeerde modus. Bij de laatste optie wordt het beeld wat in elkaar geduwd, wat de beeldkwaliteit natuurlijk niet ten goede komt, maar wat wel handig is als een popup o.i.d. hoger is dan het scherm.

Zoals ik al zei, ik gebruik de EeePC Tray Utility hiervoor, dus dat werkt waarschijnlijk niet op jouw Samsung, maar het is dus wel mogelijk.

specs

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

TGEN

Hmmmx_

Je kan de DPI aanpassen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

De DPI aanpassen naar iets hoger dan native heeft precies dezelfde vaagheden als resultaat als het verhogen van de resolutie. Hij kan het niet weergeven dus je moet of gaan scrollen met een virtueel grotere desktop of alles wordt wazig en slecht leesbaar.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sebazzz schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:09:
Dat zou betekenen dat je dus twee pixels op één pixel propt. Dat is erg handig, bijvoorbeeld de letter i is hier precies één pixel. Die zou je dan niet eens kunnen zien, of vaag als je ClearType gebruikt.
Als je letters gebruikt van 1 pixel groot, lees je het dan in morse code ofzo :?

* heuveltje zoekt zijn microscoop.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
heuveltje schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:18:
[...]

Als je letters gebruikt van 1 pixel groot, lees je het dan in morse code ofzo :?

* heuveltje zoekt zijn microscoop.
Hij bedoelde natuurlijk, 1 pixel breed. De letter i is namelijk 1 pixel breed.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1