Nieuwe worm Iphone

Pagina: 1
Acties:

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Hey luitjes,

Er is een nieuwe, kwaadaardige worm gevonden voor iPhone's

http://www.security.nl/artikel/31542
Vanwege de grote activiteit van de worm op het T-Mobile netwerk, ontdekte XS4ALL dat er nieuwe malware in omloop was. De worm probeert op gejailbreakte iPhones via SSH en met het standaard wachtwoord 'alpine' in te loggen. Zodra de worm binnen is, begint die zichzelf van de geïnfecteerde telefoon naar andere iPhones te verspreiden. De verspreiding gaat met name snel zodra slachtoffers thuiskomen en verbinding met het lokale draadloze netwerk maken. De worm kan dan veel sneller naar nieuwe IP-adressen zoeken, met als gevolg dat de batterij van de iPhone sneller leeg raakt.

Besmette machines installeren verschillende packages en bestanden om ook de rest van de malware te laten werken. Daarnaast heeft de worm ook een functie om de SMS database naar een bestand te dumpen. Verder vervangt de worm startup scripts en start zelf twee nieuwe processen. Eén is de SSH worm, de ander een proces dat regelmatig voor nieuwe opdrachten met een gehackte server in Litouwen verbinding maakt. Zo kan de auteur van de worm aanvullende malware installeren. Verder worden gegevens over de geïnfecteerde iPhone naar deze server in Litouwen gestuurd. Om de gebruiker buiten te houden, wordt ook het root wachtwoord gewijzigd. Doordat de server in Litouwen staat, is het lastig om die snel uit de lucht te halen.

• MadDonkey
Haal maar weg... ik ben blind. Mijn excuus

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Normaal gesproken kan je dit nieuws ook submitten: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit

Dan word het niet altijd geplaatst, maar zo heel af en toe wel.

Virussen? Scan ze hier!

• arnoudwokke
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
MadDonkey, GR is de plaats om achteraf de redactie op fouten en foutjes in artikelen te wijzen. Om een nieuwtip te geven kun je het beste gebruikmaken van de Nieuwssubmit :)

• MadDonkey
Ik kon de submit knop niet vinden op dat moment, dus dacht ik dat het hier ook kon. Nogmaals mijn excuses, dacht heel even een nieuwtje gevonden te hebben. Maar helaas, zelfs op de verkeerde plek gezet!

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Het enige wat me niet duidelijk is is of dit dan nu wel een worm is?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
vgroenewold; dit is niet de plaats om dat te bespreken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Waarom niet? Ik had hier al eens een gesprek over gevoerd en dat was precies de juiste plek, aangezien dat een foutje was in het artikel. Alleen lees ik hier dus niet wat hier nu anders is dan dit vorige artikel, vandaar.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
Ah okee, ik dacht dat je een discussie wilde starten over de worm zelf, niet of het fout stond in het nieuws ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1