Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn computer start sinds kort niet meer op. Hij gaat aan, het lampje van mijn WLAN kaart brandt, alsmede de LED-lichtjes van mijn casefan, maar dan valt hij direct weer uit. Dit probleem is er nadat de computer, een aantal dagen geleden, uit zichzelf uitviel. Er is ook geen spraken van POST-piepjes, en er verschijnt ook niks op het beeld. Volgens de vaste hardwareprobleemcyclus, heb ik het moederboard gestript van alle niet-noodzakelijke dingen, maar zelfs als alles er vanaf is, start de computer nog steeds niet. De voeding is ook het probleem niet, die heb ik namelijk al geprobeerd te vervangen, maar dat mocht niet baten.

Ieder advies en/of oplossing is welkom! Bedankt alvast!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Logical next step - moederbord. Probeer eens een fout te veroorzaken door zonder geheugen of videokaart op te starten - dan nog steeds geen foutmeldingen? Dan vermoed ik toch echt het moederbord.

[ Voor 72% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-11-2009 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even het geheugen (ook videokaart) er vanaf gehaald, en hij doet nog steeds precies hetzelfde. Het zou het moederbord kunnen zijn, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien het moederbord dat er nu in zit ook nog maar een paar maanden oud is... Iemand misschien een idee wat er mis mee zou kunnen zijn?
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:01:
Logical next step - moederbord. Probeer eens een fout te veroorzaken door zonder geheugen of videokaart op te starten - dan nog steeds geen foutmeldingen? Dan vermoed ik toch echt het moederbord.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dus als het niet oud genoeg is kan het niet stuk zijn?
Lijkt erop dat je dat gewoon niet wil geloven ;)

Moederbord kan gewoon stuk zijn, prop er een ander bord in en je weet het. Een werkend moederbord op een werkende voeding is namelijk in staat piepjes te produceren via de onboard speaker. Als de voeding goed is, blijft het bord over.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat je gelijk hebt. Ik ga vandaag of morgen even langs de winkel voor een nieuw moederbord, en zal dan even laten weten of dat het probleem was. Alvast bedankt voor je hulp.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:18:
Dus als het niet oud genoeg is kan het niet stuk zijn?
Lijkt erop dat je dat gewoon niet wil geloven ;)

Moederbord kan gewoon stuk zijn, prop er een ander bord in en je weet het. Een werkend moederbord op een werkende voeding is namelijk in staat piepjes te produceren via de onboard speaker. Als de voeding goed is, blijft het bord over.

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik zou juist omdat mijn moederbord nieuw is, dat ding verdenken,.
suc6
Pagina: 1