Eigen modem op Ziggo verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op het moment heb ik een Ziggo verbinding thuis met daarop het standaard Ziggo modem en vervolgens een wireless router. Nu vraag ik mij af of het niet makkelijker (en logischer is) om dit te vervangen door een apparaat dat dit alles kan. Dit alles even los van de kosten.

Als we kijken vanuit het oogpunt van routers zijn er maar weinig spullen die een DOCSIS interface hebben. De standaard consumer fabrikanten hebben of niks of spul met slechte reviews. Cisco heeft wel diverse zaken, maar geen routers waar zowel docsis als wireless N opzet.

Vanuit modem perspectief is hier een stuk meer variatie. Als je bij Motorola kijkt, dan zie je diverse heel interessante producten. Met name de Motorola SBG6580 SURFboard® DOCSIS® 3.0 Wireless Cable Modem Gateway lijkt interessant. Deze beschikt over docsis 3, wireless N... alles wat wij tweakers graag willen hebben.

Alleen...zal dit gaan werken op een standaard Ziggo consumenten lijn? Heeft Ziggo een restrictie op het type modems dat kunnen connecten? Komen deze modems door de authenticatie procedure heen? Gaan er ergens bij Ziggo alarmbellen af als je dit soort spul aansluit?

Wie heeft hier meer ervaring mee?

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vanuit ervaring weet ik dat alles op het Ziggo netwerk verbindt op DOCSIS niveau. Het detail ligt echter op het feit of je een publiek IP terug krijgt of niet. En dit zou heel goed op MAC adres gelimiteerd kunnen zijn ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 21:13

Midas.e

Is handig met dinges

Alarmbellen gaan niet af, ze zullen alleen je modem niet activeren aangezien het mac niet bekend is. Ik heb dit ooit geprobeerd maar ze wouden het mac ook niet toevoegen. Kan zijn dat dit nu wel gaat/mag maar daarvoor kan je beter contact opnemen met de ziggo helpdesk.

Hacktheplanet / PVOutput

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Let er wel op dat je een eurodocsis modem koopt.
Ziggo werkt met eurodocsis, en niet met het amerikaanse docsis systeem.

En dan heb ik het nog niet eens over de beperkingen die hier boven al genoemd zijn.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Anyweg, vrijwel alle HFC meuk is instaat om een ander MAC addy aan te nemen ;) dus kunnen laten werken is wel een mogelijkheid.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!