[Exchange 2010] mailbox maken voor internet domain ipv .lan

Pagina: 1
Acties:

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Helleu,

Ik heb eindelijk een nieuwe server opgetuigd (Windows 2008 R2) die als domain/dns/web/sql/mail server gaat draaien.

Omdat het de R2 versie is kon ik enkel de nieuwste beta van Exchange 2010 installeren (Exchange 2007 wordt niet ondersteund onder de R2 versie). Helaas heb ik nog nooit een Exchange server ingesteld.

Het gaat tot nu toe best aardig, heb de webaccess versie draaien en de server geinstalled. Het domain heet nkcss.lan en ik heb inmiddels het DNS beheer voor het nkcss.com domain overgenomen om mee te gaan testen. Ik heb de records zoals die stonden overgenomen, met het verschil dat ze nu door deze machine worden uitgegeven (kan ik makkelijker de zaken gaan beheren).

Ik heb als MX record ook alvast deze machine aangewezen, alleen de router nog niet open gezet (komt straks wel).

Waar ik nu tegen aanloop is dat ik wou beginnen met een aantal mailboxen te maken.

De gebruikers moeten straks gewoon kunnen inloggen op het nkcss.lan domain en de bedoeling is dat ik die gebruiker dan mailboxes voor diverse domains kan geven. Nu lukt het me echter niet om dit te doen; alle mail adressen eindigen automatisch op nkcss.lan en ik kan nergens vinden waar ik kan instellen dat dit @nkcss.com moet worden.

Is er iemand die me op weg kan helpen? Ik heb de guides hier nagekeken, maar die gaan over versie 2003 en behandelen dit probleem niet...

Alvast bedankt,

Nick.

[Update @ 2009-11-21 01:40]

Ik heb het hele extra domains verhaal inmiddels gevonden. In [Organization Configuration] -> [Hub Transport] -> [Accepted Domains] kun je de domains toevoegen. In [Recipient Configuration] -> [Mailbox] ->[E-Mail Addresses] kun je vervolgens je adressen voor een mailbox toevoegen.

Ik heb inmiddels de router open en probeer nu mail af te leveren, maar ik krijg Exchange niet zover dat hij ubehaubt emails accepteerd zonder dat je bent ingelogd?
Attempting to send test email message to administrator@nkcss.com using MX mail.nkcss.com.
The test message failed to be delivered.
Additional Details
Server returned status code 530 - The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.7.1 Client was not authenticated
Exception Details:
Message: The SMTP server requires a secure connection or the client was not authenticated. The server response was: 5.7.1 Client was not authenticated
[UPDATE @ 2009-11-21 01:45]

Eindelijk ook het niet kunnen accepteren van emails gefixed.

In te stellen door:

[Server Configuration] -> [Hub Transport] -> [Receive Connectors] -> [Default <exchange server name>] -> [Permission Groups] -> Check [Anonymous users]

[ Voor 30% gewijzigd door CMG op 21-11-2009 01:46 ]

NKCSS - Projects - YouTube

Verwijderd

Er is ook een 120 dagen trial van de RTM. Wellicht beter dan de beta die je nu hebt?

http://www.microsoft.com/exchange/2010/en/us/try-it.aspx

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:12:
Er is ook een 120 dagen trial van de RTM. Wellicht beter dan de beta die je nu hebt?

http://www.microsoft.com/exchange/2010/en/us/try-it.aspx
Dat is de versie die ik nu draai, sorry, wellicht had ik me verkeerd uitgedrukt. Toch bedankt voor de tip!

NKCSS - Projects - YouTube