[Fedora 12] flac speelt niet af, en banshee start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:55
Hallo mensen,

Ik ben geswitcht van archlinux naar Fedora12. Dit omdat ik nieuwsgierig was naar de nieuwste versie van fedora en omdat archlinux mij toch niet meer zogoed beviel.

Hoedanook, ik kan op geen enkele mogelijkheden flac bestanden afspelen.. :(
Ook banshee start niet op, zonder error of iets. Het start gewoon niet. Wat wel werkt is banshee-1 in terminal invoeren, via system monitor het process killen, en dan opnieuw banshee-1 uitvoeren. Dan heb ik banshee !

Maar het speelt vervolgens alleen mijn mp3 collectie terwijl ik ook een groot deel in flac formaat heb. Hij geeft verder geen error oid. Heb wel alle nodige packages geinstalleerd staan. gstreamer-plugins-[bad, good, ugly]. Ook de package 'flac' is geinstalleerd. Maar via juk of flac123 speelt hij ze ook niet af helaas. Beide zonder een nuttige error.

Iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
ik had toevallig van de week het zelfde maar dan wel op arch linux heb dan ook geen idee of je er iets aan hebt maar bij mij lag het hierhaan.
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=84815

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• WernerL
Ja, maar ik heb wel gewoon geluid.
Alleen flac speelt hij niet af.. :-)

//edit
Crap nu heb ik het volgens mij helemaal gesloopt.
Ik dacht, installeer flac even opnieuw, maar toen ik het wilde verwijderen wilde yum ook 58 andere packages verwijderen die flac als dependencie heeft. 5 zijn er verwijderd en nu weigerd yum iets te doen totdat ik de vorige yum actie volledig uitgevoerd heb.. 8)7

Ik download wel kubuntu, heb vandaag al met teveel irritante problemen gezeten in fedora.

[ Voor 74% gewijzigd door WernerL op 21-11-2009 00:38 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
hmm Ikzelf ben als fedora gebruiker ook al niet echt te spreken over fedora 12. Een update van F11 ging perfect totdat ikzelf iets vernaggelde. Heb al 3 keer geprobeert een clean install te doen wat telkens als resultaat een instabiel systeem was. (van kernel panics tot corrupte partities)

Voor een reinstall van een package zou ikzelf trouwens "yum reinstall {package}" gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 21-11-2009 13:24 ]

• WernerL
Er draait ondertussen ubuntu op mijn pc.
Dat draait toch zoveel beter.. :D Nee laat de ontwikkelaars Fedora 12 eerst maar even beter maken. Het is echt rommel atm.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
wat biedt ubuntu dan dat je niet kon met arch?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• WernerL
Archlinux werkte wel goed opzich enkel liep het na een tijdje niet zo stabiel meer. Dolphin begon random te crashen, heb al weken tijdens het opstarten een hoop warnings op mijn scherm die te snel weer weg zijn om te zien wat er staat... ik had dus opzich wel een goede reden om even helemaal fresh te beginnen. Vandaar dat ik besloot eens Fedora 12 te installeren. :-) En nu draai ik ubuntu een tijdje, als het me niet meer bevalt over paar dagen ga ik terug naar Arch.

En heb nu gelijk mijn partities ext4 kunnen maken. :-) Het enige wat ik nu nog moet doen is een 200gb grote partitie backuppen (die bijna volstaat ook :+) en vervolgens mijn windows partitie weggooien en toevoegen aan die partitie van 200gig. Gelukkig heeft mijn laptop genoeg ruimte om even een backup naartoe te schrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door WernerL op 21-11-2009 21:32 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
WernerL schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:02:
Er draait ondertussen ubuntu op mijn pc.
Dat draait toch zoveel beter.. :D Nee laat de ontwikkelaars Fedora 12 eerst maar even beter maken. Het is echt rommel atm.
same here :)
Ik vind ubuntu vrij vervelend werken doordat ik het telkens blijf vergelijken met Fedora 11, maar het is of ubuntu of een niet-stabiele F12 en dan is de keuze snel gemaakt..

Ik begrijp echt serieus niet hoe F12 door alle tests heen is kunnen komen. Van mij hadden ze nog wel een maandje kunnen uit trekken om alle bugs eruit te halen. Dat zal iig niet de eerste keer zijn dat ze zich niet aan hun strakke release schedule houden.

(ik gebruik geen F11 omdat ik het nog vervelender vind om met oude software te werken :P)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ehmmm... op mijn standaard installatie van Fedora 12 zijn Flac-bestanden 'out-of-the-box' af te spelen. Zonder pakketten uit een repository van derden toe te voegen.

Wellicht dat het probleem juist zit in achteraf toegevoegde pakketten?
Pagina: 1