Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja goeiedag ben zelf nieuw op het forum kan iemand me meschien vertellen waar ik rekening mee moet houden als ik een andere processor wil nemen er zit nu een intel t6400 dat is een 2,0 mhz inmaar wil eigenlijk eent9600 2,8 gaat dat zomaar of komen er weer andere feiten om de hoek kyken,

mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)
Wat heb je zelf al gevonden voor wat betreft het upgraden van de cpu. Natuurlijk moet je met de standaard dingen rekening houden als chipsetsupport, socket, koeling e.d.
Kijk dus eerst eens naar de mogelijkheden die je hebt.

Daarnaast zou ik je willen vragen je posts even na te lezen op spelfouten en wat interpunctie toe te voegen, je post is erg lastig leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine aanvulling op TERW_DAN; Wat is mhz? Als je MHz bedoelt, dan nog denk ik dat die processor wel sneller is. ;) Zorg er eerst eens voor dat je de specificaties goed op een rij hebt, met de juiste aanduidingen, zodat er geen onduidelijkheid kan ontstaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor myn raar typen ben er eigenlyk niet zo goed zal er beter op letten

ik heb dus een acer laptop waar ik een andere processor voor wil kopen het is een Intel® Core™2 Duo T9600 (2,80 GHz, 1.066 MHz FSB 6mb 6 MB L2-cache)
wat er nu in zit is een T6400 2,0 ghz 800mhz 2mb L2-CACHE

en over het moederbord is heel weinig info te vinden en de bios is een h20 insyde bios kan je ook niks mee

mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Download eens een hardwareinformatie uitlees programmatje zoals Everest. Daarmee kun je al snel meer te weten komen over je interne hardware. Verder kun je kijken of:
-Hebben de processors zelfde socket?
-Welke processors ondersteund Acer zelf in deze serie laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie zyn de moederborden uit die serie meestal het zelfde

mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:48:
bedankt voor je reactie zyn de moederborden uit die serie meestal het zelfde
Zoek dat op. Kijk wat voor bord er in de verschillende notebooks zit. Dan kun je er wat zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Niet een beetje overkill een T9600?
Heb zelf een T9300 en die loopt nog altijd rondjes rond de rest van mijn laptop.
Kan je niet beter eens zien wat er allemaal in je laptop zit, wat is de reden dat je de cpu wilt vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intel T7700 Core 2 Duo Mobile Laptop Processor

Intel T7700 C2D Mobile Processor

Micro-FCPGA 478-pin (Socket P)

Snelheid: 2.40GHz

FSB: 800MHz

Cache: 4MB

of doe ik hier wyzer aan ik wil dat myn spellen wat lekkerder draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:14:
of doe ik hier wyzer aan ik wil dat myn spellen wat lekkerder draaien
Ga zelf eens op zoek naar benchmarks van de verschillende cpu's.
Zonder aan te geven om wat voor games het gaat is er natuurlijk niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Kijk eerst eens wat voor grafische kaart je hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ge force 9600m gt 1gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Graviton12 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:52:
Niet een beetje overkill een T9600?
Heb zelf een T9300 en die loopt nog altijd rondjes rond de rest van mijn laptop.
Kan je niet beter eens zien wat er allemaal in je laptop zit, wat is de reden dat je de cpu wilt vervangen?
+1

Mijn oude T5200 ( 2x1600MHz 2mb ) zit nu bij mijn zusje erin omdat ik zelf een paar maanden terug goedkoop een T7600 op de kop kon tikken.

Op geen enkel vlak is mijn laptop ook maar iets sneller geworden.

Bij mijn zusje waar hij nu verblijft gaat die T5200 ook als een tierelier.
Zij gooit dus werkelijk van alles tegelijk open .. en no way dat je die processor naar 100% load trekt.

Enkel bij het uitpakken van giga grote bestanden e.d. zul je er misschien profijt bij hebben.
Maar ik weet zeker dat als je het voor games gaat doen dan je videokaart een grotere bottleneck gaat zijn.

Wat ik dus bedoel is ...
Vaak is het echt overbodig een cpu te vervangen .. vooral in een laptop want voor de cpu te kort gaat doen ben je vaak al tich van andere restricties gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Meestal zijn de grafische kaarten niet MXM dus kan je die niet vervangen.
Heb zelf een 8600M GT 256MB van anderhalf jaar oud, draait nog alle games op lage instellingen zoals het hoort, dus die 9600M GT 1GB zou alles nog moeten aankunnen mits juiste settings ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
ja maar hij heeft volgens mij een laptop met een 18,4 inch scherm met full hd resolutie (1920x1080) dus dan word het al een stuk lastiger om een spel goed te spelen op de native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
De mijne draait op 1900x1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens de intel core duo E 8235 processor 2,8 ghz 6mb cache en 1066 fsb geworden en hy loop schitterend echt buiten verwachtingen ben er erg bly mee

mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Goed, dit topic gaat in elk geval op slot. HEt gaat immers om een keuze die je prima zelf kunt maken als je kijkt naar reviews en benchmarks.

Zou je daarbij ook willen letten op je taalgebruik? Leestekens en hoofdletters zijn wel makkelijk om de zinnen wat beter leesbaar te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.