Windows 7 Driver voor Ati Mobility Radeon X700

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERONI DAMANI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07-2018
Ik heb een Acer laptop met een grafische kaart van Ati: "Mobility Radeon X700". Op deze laptop heb ik Windows 7 geinstalleerd en kreeg vanaf het begin direct een update voor deze kaart van Microsoft, dewelke zelfs nog niet te vinden is op de site van Ati. Alles werkt goed zelfs Windows Aero, maar af en toe heb ik een probleem > Bv: als ik een programma wil downloaden valt tijdens het downloaden het scherm ineens uit, ik krijg dan een groenachtig beeld met streepjes, ook wanneer ik voor afsluiten kies krijg ik soms dit beeld? Ik heb al gaan informeren bij een Pc shop in de buurt en ze denken dat het een driver probleem is van de grafische kaart ze hadden mij aangeraden regelmatig te kijken op de site van Ati. Nu heb ik toevallig via "Google meldingen" de volgende site gevonden:
http://www.techzine.nl/do...md-ati-catalyst-9-11.html
hier beschrijven ze dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn namelijk:
AMD/ATI Catalyst 9.11 er staat wel niet bij voor welke grafische Ati kaarten deze van toepassing zijn wel de verschillende versies van Windows, is het veilig om deze driver te downloaden en te installeren, en als het niet zou werken kan ik dan terug keren naar de driver van Microsoft.

Heeft er iemand een oplossing?

Mvg, Daelemans Gery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDigster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08-2023
De drivers die microsoft uitlevert zijn volgens mij niet dezelfde drivers die door ati uitgegeven worden (knoop me hier niet aan vast). Volgens mij zijn de meeste mensen hier voor het installeren van de ati-drivers. Die maken de hardware dus die zullen het wel weten zullen we maar zeggen.; Probeer zelf ff de nieuwste drivers van ati. Als je voor het installeren een herstel punt aanmaakt, dan kan je terug naar de oude driver ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals The Digster al aangeeft, de drivers welke door Microsoft update worden geleverd, zijn gewoon drivers welke van de betreffende fabrikanten komen. In dit geval dus AMD/ATi, deze drivers lopen veelal een versie of meer achter op de meest recenste versie die bij de betreffende fabrikant is te downloaden. Dit wordt veroorzaakt door het test en certificeer programma van Microsoft. Voor dat een driver via Windows Update wordt geleverd moet deze aan een aantal eisen voldoen. (en een bedrijf moet hier natuurlijk voor betalen)

Maar bij de drivers van een laptop is de oem fabrikant, in dit geval Acer, de verantwoordelijk persoon. Als je dan met een oem fabrikant zit die de drivers niet bijhoud dan heb je een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 21-11-2009 02:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/