Toon posts:

HOSTCLK + PCICLK ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit kt7a-raid en kan in de bios dus niet kiezen tussen HOSTCLK + PCICLK. alleen de HOSTCLK staat er. Hebben daar meer mensen last van want volgens mij moeten beide opties er staan.

als ik tevens mijn dram timing setting verander van 8-10 ns naar normal of turbo (of iets er tussenin, maakt niet uit) dan crashed de hele zooi na een tijdje. Heeft dit met elkaar te maken ? Is er een bios update nodig voor mijn mobo-tje?

Verwijderd

Draait je bus toevallig al op 133 mhz? Dan kan je het namelijk niet meer kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, die staat op 133/33. Dit is eigenlijk off-topic maar heeft dat dan niets te maken met mijn dram-settings ?

Verwijderd

Als je een FSB van 133 draait, dan wil je geen HOSTCLK + PCICLK draaien, aangezien je je geheugen dan op 133 + 33 MHz gaat draaien.

Die setting is alleen nuttig als je FSB 100 MHz is maar je hebt 133 MHz geheugen in je computer hebt zitten.

Enjoy :)

edit:
typo's

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Je kan je Mem niet op 166 MHz zetten tenzij je echt goed geheugen hebt. Daarom is die optie niet beschikbaar bij 133.

Wat je wel kan doen is de CPU frequentie wat omhoog schroeven met 1 MHz tegelijk. Lees maar ff op Paul Howland's FAQ.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
da's makkelijk genoeg

bedankt ;)

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Mijn bordje gaat tot 152 fsb en ik draai op 8/10ns terwijl mijn geheugen 7ns erop heeft staan. Fast pikt ie wel als instelling maar turbo wil ie inderdaad ook bij mij niet booten.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1