Beste forumleden,
Ik ben voor school een flash game aan het ontwikkelen. (ICT opleiding)
De game ziet er zo uit: Er zwemmen vissen heen en weer van beide kanten. De haai moet 10 vissen zien te vangen (opeten).
Boven in het scherm ziet de gamer d.m.v. graadjes van de vissen hoeveel hij er nog moet vangen.
Tot nu toe heb ik dit ontwikkeld. Actionscript 3.0
Wat ik wil ontwikkelen. ( waar ik dus niet uit kom)
1. De haai wordt bediend d.m.v. de muis. (nu heeft de (image) haai een vaste positie als ik hem beweeg. Ik zou graag willen dat als je met de muis naar links beweegt dat de haai zijn kop ook naar links wordt gepositioneerd. ( hetzelfde natuurlijk voor de rechterkant.)
2.De vissen zou ik graag heen en weer willen laten gaan door het scherm, ik dacht zelf aan math random.
Ik ben al op het internet gaan speuren hoe ik dit het beste kan doen.
Helaas met weinig resultaat, zouden jullie mij enkele voorbeelden tips en suggesties kunnen geven.
Ik denk dat dit een leerzaam topic wordt voor iedereen die graag een flash game wil gaan ontwikkelen. !!
Grtz, Nies
De code, met comments
Ik ben voor school een flash game aan het ontwikkelen. (ICT opleiding)
De game ziet er zo uit: Er zwemmen vissen heen en weer van beide kanten. De haai moet 10 vissen zien te vangen (opeten).
Boven in het scherm ziet de gamer d.m.v. graadjes van de vissen hoeveel hij er nog moet vangen.
Tot nu toe heb ik dit ontwikkeld. Actionscript 3.0
Wat ik wil ontwikkelen. ( waar ik dus niet uit kom)
1. De haai wordt bediend d.m.v. de muis. (nu heeft de (image) haai een vaste positie als ik hem beweeg. Ik zou graag willen dat als je met de muis naar links beweegt dat de haai zijn kop ook naar links wordt gepositioneerd. ( hetzelfde natuurlijk voor de rechterkant.)
2.De vissen zou ik graag heen en weer willen laten gaan door het scherm, ik dacht zelf aan math random.
Ik ben al op het internet gaan speuren hoe ik dit het beste kan doen.
Helaas met weinig resultaat, zouden jullie mij enkele voorbeelden tips en suggesties kunnen geven.
Ik denk dat dit een leerzaam topic wordt voor iedereen die graag een flash game wil gaan ontwikkelen. !!
Grtz, Nies
De code, met comments
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| package { // importeer alle functions, uit bibliotheken import flash.display.MovieClip; import flash.events.Event; import flash.events.MouseEvent; import flash.ui.Mouse; // Main is gekoppeld aan Movieclip public class Main extends MovieClip { var haai:Haai; // class Main en function Main hebben dezelfde naam als Main.as public function Main() { //maak nieuwe opjecten haai = new Haai(); // geef de opjecten een positie op het scherm haai.x = 300; haai.y = 300; //zet de opjecten op het scherm (stage) addChild(haai); //verberg de cursor Mouse.hide(); //start het spel addEventListener(Event.ENTER_FRAME, controleerHetSpel) } function controleerHetSpel(event:Event):void { //koppel de muis aan de haai zonder vertraging //haai.x = mouseX; //haai.y = mouseY; //koppel de muis aan de haai !met! vertraging var dx:int = haai.x - mouseX; var dy:int = haai.y - mouseY; haai.x -= dx / 20; haai.y -= dy / 20; } } } |