Toon posts:

Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik wil een spel online spelen, maar dit lukt niet en ik krijg de melding: NAT-type is to strict...

Nu heb ik te horen gekregen dat ik dan een aantal ports moet forwarden.

Nu is mijn vraag:

Heeft dit negatieve consequenties voor mijn internet security?

Alvast bedankt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier kan je meer lezen over portforwarding:
Het Grote Poortmappingsverhaal

En in principe hoef je niet bang te zijn voor je veiligheid, mits je geen hele ranges openzet, maar alleen de poorten die nodig zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Dedankt voor je antwoord!

Eigenlijk het ik nog een vraag:

Ik moet nu een statisch ip adres maken, maar zitten hier (beveiligings)risico's aan?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:55:
Dedankt voor je antwoord!

Eigenlijk het ik nog een vraag:

Ik moet nu een statisch ip adres maken, maar zitten hier (beveiligings)risico's aan?
Dan zijt gij zwaar de sjaak en zult ge gehacked worden :+ (je typo's ;) )

Neen, over het algemeen zitten hier geen nadelige consequenties aan. Statisch of dynamisch maar een static toegekend IP door de DHCP server maken hier ook geen drol uit. Er wordt een port geforward, waarop het systeem niet luisterd TENZIJ het door jou gedraaide spel actief is. Dan is er een "luisterend oor" op die port aanwezig, anders over het algemeen niet.

Ja, je kan wel speculeren dat het spel ZELF eigenlijk op porten draait die anders gebruikt worden voor netbios ed, maar daar geloof ik niet in. Welk spel is het en welke porten zijn het?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.
LinuX-TUX schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 23:06:
[...]

Dan zijt gij zwaar de sjaak en zult ge gehacked worden :+ (je typo's ;) )
Hehe, ja ik ben altijd heeeel voorzichtig met die dingen.

Het spel waar ik het over had was GTA4, maar dat hele port forwarding gebeuren ben ik nu aan het instellen voor een bittorrent client.

De poort moet liggen tussen 49152 en 65534.

Ik stel deze client in via dit

En ik ben nu aan het portforwarden met het programma Simple port forwarding By PcWinTech.com

Het lijkt me dat dit ook geen probleem is om dit op deze manier te doen? (portforwarden via deze software)

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Het zou zelfs kunnen dat statische ips veiliger zijn, mits die niet op dezelfde logische manier toegekend zijn als met dhcp

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Pagina: 1