centos wlan verbinding zonder internet

Pagina: 1
Acties:

• koos147
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Hallo

ik heb centos geinstalleerd op mijn eeepc om deze als servertje te kunnen gebruiken
echter word de vaste netwerk kaart niet ondersteund (alleen na een update)

ik heb nu een linksys usb wlan kaart aangesloten en kan via "iwlist wlan0 scanning" mijn eigen draadloos netwerk zien

nu weet ik alleen niet hoe ik verbinding kan maken met dit netwerk
mijn netwerk is wpa beveiligd maar als dat problemen oplevert kan ik tijdelijk een open netwerk neerzetten

ik heb al een aardige tijd op google zitten zoeken maar dan hebben ze het of over een GUI client of over allemaal dingen die je moet downloaden en dat kan ik nu net niet

alvast bedankt voor de hulp

Met vriendelijke groet
Mark

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Ik mis nogal wat informatie:
  • Welke CentOS versie heb je? En is er geen bijgewerkte installatie CD?
  • Draai je een grafische omgeving of text-mode (server)?
  • Verbinding maken met een draadloos netwerk onder Linux is echt uitgebreid beschreven in tutorials, how-to's, etc. keyword: wpa_supplicant. Ben je daar nog niet op uitgekomen?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 10:16
wpa_supplicant kan verbinding maken, mogelijk is die al geinstalleerd.

• koos147
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
sorry gertvdijk slordig om de gegevens niet te melden

eigenlijk gaat het om asterisknow
de kernal is 2.6.18
het is een commandline systeem

@zkiwi
wpa_supplicant staat wel geinstalleerd had er nog nooit van gehoord maar ga ff google

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Die is wel erg oud! We zijn inmiddels een paar jaar verder, hoor. Probeer eens een nieuwe release zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 21-11-2009 16:37 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:36:
[...]

Die is wel erg oud! We zijn inmiddels een paar jaar verder, hoor. Probeer eens een nieuwe release zou ik zeggen.
2.6.18 is de laatste release. Dit is namelijk ook de kernel die in RHEL 5.4 gebruikt wordt (CentOS is identiek aan RHEL, alleen dan gratis). Het is wel een andere versie dan die op kernel.org (Red Hat ontwikkeld zelf wel door en voert ook gewoon bugfixes door).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 16:54 ]

Pagina: 1