Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win XP] Problemen beveiligde mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

Ben nu een tijd bezig met zoeken naar een oplossing voor een irritant probleem wat ik heb.
Ik weet nu inmiddels hoe ik beveiligde mappen open krijg en daarvan de files van kan openen.
Maar het probleem is dat ik hier een computer heb die hardstikke veel mappen heeft en moet dus daarom elke map openen en die manier toepassen om de map te openen met daarin de files.

Mijn vraag is nu of er niet iets bestaat waarop ik administrator kan worden van de hele schijf en daardoor niet al die mappen hoef te openen op die manier. ( gaat om een externe schijf die gecrasht is en dus aangesloten is op mijn computer)

PS: ik heb al gezocht met google maar kan niks vinden, mischien is dit omdat ik de verkeerde woorden gebruik om te zoeken... ik zou het niet weten. dus als iemand een link weet waar ik het kan vinden stel ik dat erg op prijs

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens wat meer info. Hoe zijn die mappen beveiligd? Op welke manier benader je ze nu en onder welk OS doe je dit allemaal?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe de mappen beveiligd zijn weet ik niet echt. er staat dat ik niet gemachtigd ben om de documenten te openen en dat ik administrator moet worden.

kwa benaderen.

ik doe eigenschappen bij mappen ( veilige modus ) per map.
dan beveiliging en dan geef ik aan dat ik de administrator ben.. dan is die beveiliging weg en kan ik ze kopieren.

de os die ik gebruik is xp pro.

alvast bedankt

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 13:15
Kun je niet gewoon via computerbeheer --> schijfbeheer en dan rechtermuisknop op de schijf, eigenschappen, beveiliging en daar je user account of administrator toevoegen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:39:
ik doe eigenschappen bij mappen ( veilige modus ) per map.
dan beveiliging en dan geef ik aan dat ik de administrator ben.. dan is die beveiliging weg en kan ik ze kopieren.
Doe dat eens bij de directory waar al die beveiligde mappen inzitten en vink bij 'geavanceerd' de functie 'geef door aan alle onderliggende mappen' eens aan ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS, het is immers een software/rechten issue

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt..
ik ga beide nu even proberen. als het niet lukt kom ik wel terug.. ales het wel lukt ook :D

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
*titelfix*

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kwam even terug zoals beloofd.

Ik heb de manier van Giz geprobeerd en dat is gelukt :)

Hartelijk dank iedereen.
Pagina: 1