athlon vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 10:34
Hoi allemaal,

Ik heb denk ik twee hele simpele vraagjes:
-hoe kan ik de cache speed van mijn Atlon achterhalen?
-en ik zou graag willen weten welke core er in mijn athlon 500 huist.

ik heb het volgende:
athlon 500, week 47, 0,25 micron
freespeed GFD
-0c'ed op 700 geen probleem 1,65V
-0c'ed op 750 geen probleem 1,70V werd wel erg warm, dus nieuwe cooler besteld :)
-0c'ed op 800 wilde die arme athlon niet meer starten :(
mobo MSI 6167
128 MB pc100
TNT2 Diamond

ok bedankt.

Wai

Verwijderd

Heb je de voorste plaat (heatsink) er ook afgesloopt? Dan zitten links en rechts van de core 2 chips, dat is je cache. Er staat als het goed is iets op van b.v. 3.5 ns
Dan is het een simpel sommetje:

1
----------- = 285 MHz
3.5 * 10^-9

Om ze core te achterhalen moet je ook die heatsink plaat eraf halen, het staat gewoon op de core (logisch).

• g3
Bavaria,

bedankt voor je antwoord. Het openmaken van de athlon case bezorgde me al hartkloppingen genoeg, denk niet dat ik nu nog de heatplate eraf ga slopen... dan maar leven zonder te weten wat me cache speed en cpu core is... :)

Wai

Verwijderd

Ik heb dus ook de achterkant eraf gehaald (zweten he? :)) en ik wilde net aan de voorkant beginnen toen ik me realiseerde dat de koeler er dan niet meer op kon, dus toen heb ik dat maar achterwege gelaten. Ik krijg trouwens binnenkort ook een Freespeed binnen, dus dan kan het feest beginnen.

Wat voor koeler heb je trouwens besteld? En wat zat er op?

• g3
Bavaria,

heb die cooler (K7HO) besteld die gisteren ofzo in het nieuws stond bij tweakers. Soort metalen radiator, een fan erop, maar hele goede performance voor veel minder dan zo'n alpha ding. Schijnt speciaal voor de Asus K7M gemaakt te zijn, maar moet zeker passen op mijn MSI'tje :)

Hij kostte 24,50 USD inclusief shipping, bij www.3dfxcool.com

als je de performance wilt weten ervan, ICQ me dan maar, ik verwacht em ergens volgende week.

Wai