• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 10:27
Ik zou graag mijn PC willen aansluiten op een TV.
Het is een Nvidia 8600GTS met 2x DVI aansluitingen(ondersteund digitaal en analoog).

Nu heb ik een DVI-hdmi kabel. Maar deze werkt niet.
Het gaat hier om een DVI-D kabel. Dus het zou gewoon moet werken voor mijn gevoel.

Op een monitor met DVI aansluiting werkt hij wel.(digitaal)

Moet ik nog iets speciaals intellen?
Resolutie aanpassen werkt ook niet. Met foutieve resolutie zou hij het toch ook moeten doen? Alleen een raar beeld geven?

Alvast bedankt.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Wat voor TV wil je aansluiten? Wil je deze als 2e monitor of in plaats van je huidige monitor aansluiten?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Ook moet je soms nog wel eens de tv al aan hebben staan, en aangesloten hebben voordat je de pc aan doet.
Dus test dat ook eens uit.

• Rickky
Wil eigenlijk even testen of het 'kan' zeg maar. Liefst als 2e monitor.

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04 15:48
Enige wat bij mij gewerkt heeft was de S-Video kabel pakken... Ik heb trouwens een "ASUS EN8600 GT Silent" ook 2x DVI en 1x S-Video.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Je hebt de 2e poort van je videokaart wel op een resolutie staan die jou TV aan kan?

Desktop | Server | Laptop

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-04 15:48
daar zeg je ook wat, moet je even de specificaties van je televisie opzoeken. Meestal kunnen ze de resoluties wel aan, alleen de vernieuwings frequentie (hz) zou een probleem kunnen vormen. Probeer eens je PC op een Vernieuwingsfrequentie zetten van 60Hz.

Greetz

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Zoals hierboven al gesuggereerd werd: was de tv aangesloten voordat je de pc opstartte?

Kijk ook eens in de schermeigenschappen of het tweede scherm wel is ingeschakeld.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Rickky
Nee, ik heb ik monitor DVI-VGA kabel naar de monitor.
Dan wil ik de andere DVI-HDMI naar de TV.

Ja, heb de resolutie al een keer aangepast, wat je dan krijgt is dat de monitor bij pebaalde resoluties niet meer gaat werken.(dan zou dus de TV moeten gaan werken) maar die werkt helaas niet :P

• Rupie
Rickky schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:15:
Ja, heb de resolutie al een keer aangepast, wat je dan krijgt is dat de monitor bij pebaalde resoluties niet meer gaat werken.(dan zou dus de TV moeten gaan werken) maar die werkt helaas niet :P
Je kan de resoluties van de schermen los van elkaar aanpassen als het goed is... Tenminste, als je hem ingesteld hebt om als 2e scherm te werken...

• Rickky
Ik kan de resolutie niet aanpassen. Aangezien hij de tv niet ziet als 2e monitor.

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-04 14:22

Bouli

9000 rpm

Klikken op beeldschermen detecteren?

In de het nvidia control panel heb je ook mogelijkheden/opties om een tv te detecteren...

edit: Hoi John _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Bouli op 24-11-2009 10:21 ]

K20A daily :-)

• Rupie
Rickky schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:13:
Ik kan de resolutie niet aanpassen. Aangezien hij de tv niet ziet als 2e monitor.
Wat voor tv gebruik je? Mijn Samsung en mij LG tv's worden beide gezien als tv's, maar voor beide kan ik gewoon de resolutie instellen.

Zoals Bouli zegt, je kan via het nvidia control panel ook wat zaken instellen. Daar moet ik bij mijn netbook ook zijn voor de settings van het 2e scherm, via de eigenschappen van windows kan ik daar niets mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al een paar keer gevraagd is, geef eens duidelijk aan:

- welk TV je hebt
- welke aansluitingen daar allemaal exact op zitten
- wat de native resolutie van het scherm is

Zonder die info kunnen we helemaal niets concreets roepen en heeft dit topic weinig zin.

Verder horen vragen over TV-out functie van videokaarten in Videokaarten & Beeldschermen. Ik verplaats even:

Move OH->VB

Edit:
Hoi Bouli 8)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-11-2009 10:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Rickky
Probleeem is al opgelost. De videokaart kan de grootte van de TV gewoon niet aan. Heb een nieuwe computer aangeschaft. En ben bezig met een nieuw project. Kijk hiervoor bij mijn andere berichten. Dank voor de reactie's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is natuurlijk onzin - TVs hebben juist een lagere resolutie dan de meeste monitoren, en (single link) DVI kan prima 1920x1080 (1080p) aan.

Dat je met een nieuwe PC geen problemen hebt zegt niets - de OS en andere instellingen daar zijn geheid anders, en daar kan het natuurlijk wel aan gelegen hebben, of aan HDCP-handshake issues.

Trouwens, ik snap best dat jij er geen zin hebt om hier verder aan te werken als je het al "opgelost" hebt door een andere PC te kopen dat noem ik een workaround, geen oplossing, maar anderen zouden hier alsnog wat aan hebben als je exacte type TV post. Zou je dat aub alsnog willen doen?

Oslik blyat! Oslik!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kijk even op deze pagina en dan onder het kopje "Advanced Display Functionality"

Self reflection is the school of wisdom

• Rickky
Nieuwe PC stond al in de planning;)
Was al de bedoeling dat ik die hiervoor ging gebruiken. De andere word gebruikt als normale pc.
En kon toen mooi als test moddeltje gebruikt worden.

Daarmee is natuurlijk niet gelijk het probleem opgelost ;)

@Ventrigo
bedankt voor de link staat veel bruikbare informatie
Pagina: 1