Applicatie Backend, GUI backend, gedeeltelijke replicatie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje van de GUI's zaken als bijvoorbeeld een postfix database kunnen manipuleren.

Je kunt in je GUI altijd meer doen dan alleen de backend van een andere applicatie aanpassen natuurlijk.

Waar ik het met mezelf niet helemaal niet eens kan worden is het volgende:

Stel je hebt een postfix database welke op een mailserver, sqlserver whatever draait, en je hebt je gui waar je in principe ook de data beschikbaar wil hebben welke je mailserver heeft dan kun je natuurlijk de gui naar de postfix database laten praten, echter lijkt het me een must om redelijk dezelfde data in je GUI-database te hebben voor een eventuele rebuild van je mailserver of iets dergelijks.

Dan komt de vraag of je gewoon de postfix data in je GUI zet volgens de tabellen welke postfix wil hebben en deze database repliceert naar de postfix mailserver als een slave.

Nu ik dit zo typ lijkt me een slave erg handig, of zouden jullie 2 databases voor dit verhaal applicatie wise aanpassen, dus in de code van je GUI.

Meningen zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik zie niet in hoe accessibility van je data vanuit verschillende systemen iets te maken heeft met replicatie voor backups. Dat zijn twee afzonderlijke problemen, houdt ze dan ook in godsnaam gescheiden.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grijze Vos schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:53:
Ik zie niet in hoe accessibility van je data vanuit verschillende systemen iets te maken heeft met replicatie voor backups. Dat zijn twee afzonderlijke problemen, houdt ze dan ook in godsnaam gescheiden.
Waar praat ik over backups ? :?

Het gaat erom dat je een mailserver welke een SQL backend gebruikt geen GUI backend wil laten gebruiken.

Ik zit er sterk over te denken het toch application wise op te lossen, dan maar meerdere inserts en ergelijke op meerdere DB's als ik iets in mijn GUI doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Laatst online: 12-09 20:00
Je zorgt toch gewoon sowieso dat je database gerepliceerd word ergens? Dan praat je applicatie met 1 database die vervolgens gerepliceerd wordt. Als er iets misgaat dan zet je je backup terug en opgelost? Ik snap je hele probleemstelling niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:03:
[...]

Waar praat ik over backups ? :?
Wat bedoel je anders met een rebuild van je server?
Het gaat erom dat je een mailserver welke een SQL backend gebruikt geen GUI backend wil laten gebruiken.

Ik zit er sterk over te denken het toch application wise op te lossen, dan maar meerdere inserts en ergelijke op meerdere DB's als ik iets in mijn GUI doe.
Ik denk dat ik je verhaal niet begrijp. Wat bedoel je uberhaupt met een GUI backend?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Sorry dat ik het zeg, maar bovenstaande tekst lijkt wel een random selectie woorden uit wikipedia uit de categorie "computers en internet". Ik kan er echt geen touw aan vast knopen, heb echt geen idee wat je wilt bereiken.

GUI: grafische interface t.b.v. de gebruiker, kan niks en doet niks.
Database: far far away, ergens ver weg achter de middleware, stond eens een database... Erg handig, maar daar heeft een gebruiker niet direct iets in te zoeken. Dat regel via de code in jouw applicatie, het stuk code tussen de GUI en de database.
Pagina: 1