Hey,
Ik gebruik onderstaande code om een div weer te geven en wanneer er buiten de div wordt geklikt weer te sluiten. Alleen lukt het mij niet om de div correct te sluiten wanneer er buiten de div wordt geklikt.
Het lijkt er op dat de not() functie niet werkt. Hiermee kan je elementen uitsluiten van de klikfunctie. De div wordt getoond wanneer ik op ".options" klik, maar verdwijnt direct daarna weer.
Weet iemand wat hier aan de hand is, want volgens mij moet dit gewoon werken
Ik gebruik onderstaande code om een div weer te geven en wanneer er buiten de div wordt geklikt weer te sluiten. Alleen lukt het mij niet om de div correct te sluiten wanneer er buiten de div wordt geklikt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $('document').ready(function(){ $('.options').click(function(){ var pos = $(this).offset(); var posX = pos.left; var posY = pos.top + $(this).height(); $('#optionsBox').css({'left':posX+'px','top':posY + 'px'}); $('#optionsBox').slideDown('fast'); }); $(document).not('.options, #optionsBox').click(function() { $('#optionsBox').slideUp('fast'); }); }); |
Het lijkt er op dat de not() functie niet werkt. Hiermee kan je elementen uitsluiten van de klikfunctie. De div wordt getoond wanneer ik op ".options" klik, maar verdwijnt direct daarna weer.
Weet iemand wat hier aan de hand is, want volgens mij moet dit gewoon werken