FTP Script. delete na downloaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers,

ik heb een vraag betreft een FTP Script.

het is de bedoeling dat we bij ons op werk automatisch files gaan downloaden van een ftp server.
en dat die task om het uur draait bijv, dat lukt al aardig, en dat werkt ook.

het is alleen de bedoeling dat de files die gedownload zijn, vervolgens ge-delete worden op de ftp server
anders blijftie aan het downloaden van de zelfde files.

nu is mijn vraag; welk commando moet ik daar voor gebruiken?? iets als "if complete o.i.d"? tot nu toe heb ik:.

USER gebruiker
PASS password
CONNECT host.nl
LCD Z:\test ftp
MGET *.csv
dan zal hier de commando moeten staan die de gedownloade file weer delete..? maar welke..
CLOSEHOST

wie kan mij hier bij helpen?

alvast bedankt! ;)

(ik maak trouwens gebruik van ws ftp pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik weet kunnen FTP command's niet zien of een bestand 'klaar' is met downloaden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

DELETE *.csv? Het wordt me nu niet echt duidelijk of je files van de server of van de client wilt verwijderen trouwens?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je een delete commando geeft in je script wordt die toch pas uitgevoerd als het voorgaande commando klaar is? Dan heb je toch helemaal geen if constructie nodig, voor zover dat al mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Atlex
het moet gedelete worden van de server... een klant van ons zet daar bestanden op.. wij downloaden die automatisch.. na het downloaden moeten ze gedelete worden, zodat we niet telkens alles op nieuw downloaden

@ SinergyX
volgens mij is dat wel mogelijk met een "if" commando. weet niet welke
het is ook mogelijk te zien of ie klaar is. een log van WSFTP:
.....
.....
.....
Changing Directory to Successful ( hier heeft ie de map geselecteerd waar de bestanden terecht komen)
Processing Line [MGET 1.csv] (bezig met downloaden van 1.csv)
Transferring 1.csv to 1.csv
SUCCESS, Start: 10:46:31 End: 10:46:53 Bytes: 7 GET 1.csv Mode 1
Get returned 226 Transfer complete (spreekt voor zich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Gimbooze schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:59:
Als je een delete commando geeft in je script wordt die toch pas uitgevoerd als het voorgaande commando klaar is? Dan heb je toch helemaal geen if constructie nodig, voor zover dat al mogelijk is?
Ja, maar als de MGET Fout gaat, voert ie vervolgens wel het volgende commando, de delete, uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Gimbooze

zoveel weet ik niet van ftp scripting dus je zal best gelijk hebben ;) .. alleen heb ik hier en daar al rond gezocht en kwam ik toch zeker wel if constructies tegen in FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha robje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik zou overigens een scriptje maken die PER file de download doet, na afloop dat bestand renamed naar file.csv.done.

Deleten zou ik pas doen op het moment dat je zeker weet dat je het niet meer nodig hebt.

offtopic:
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het is de bedoeling dat script dag in dag uit draait . dus we willen geen omkijken hebben naar wát er precies opstaat. dus vandaar die *.csv.
ook laat ik hem weg schrijven naar een backupschijf. hij download hem dus 2 x . maar dat is hier nog niet aan de orde. ik wil eerst voor elkaar hebben dat ie na het downloaden de gedownloade file(s) delete. zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IF($result=="OK")
DELETEFILE($file)
ELSE
STOP

zoiets zou hem worden volgens mij

maar dat pikt ws ftp pro niet... misschien beter om een software als scriptFTP te gebruiken ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:17:
ja maar het is de bedoeling dat script dag in dag uit draait . dus we willen geen omkijken hebben naar wát er precies opstaat. dus vandaar die *.csv.
Misschien ben ik gek, waarschijnlijk zelfs. En om de Engelse uitdrukking "It takes one to know one" er even bij te halen, jij ook. Je wil een script schrijven wat data kopieert en vervolgens de originelen verwijderd, volledig geautomatiseerd en zonder verificatie? Die backup schijf van je zet ook geen zoden aan de dijk, als het bronbestand niet goed is, is je backup ervan net zo stuk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 12:51
Je vraagt toch de inhoud op van de betreffende map op de FTP? Ik neem aan dat deze ook de grootte van de files meegeeft?

Zo ja, dan kan je achteraf toch kijken welke van de files in de file listing lokaal ook bestaan en qua grootte gelijk zijn. De files die aan die eisen voldoen kan je vervolgens verwijderen van de FTP. De files die daar niet aan voldoen zijn dus fout gegaan, en dan kan je dus ook nog een mooie error versturen oid van welke files er mislukt zijn :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Of misschien nog beter, zorg dat er op de FTP ook per file een checksum/hash is staat, om daarmee je downloads te controleren. En als dat in orde is, dan pas de bronbestanden wissen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Gimbooze schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:59:
Als, op het moment dat jij alles aan het downloaden bent, iemand een nieuwe file naar die server upload, dan zou de file bij de volgende stap ook direct weer verwijdert worden.

Je zult per file moeten bekijken of het bestand verwijdert kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jegorex op 21-11-2009 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Voor gescript ftp-en gebruik ik het gratis ncftp, daarmee kan je in één commando een bestand laten verwijderen als deze succesvol gedownload is.
Pagina: 1