Google Chrome OS in België

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-01 14:57
Ik heb hier nog een leuk filmpje (onderaan de pagina) over Chrome OS en hoe het werkt (op gebruikersniveau).

Mijn vraag: Zal Google Chrome OS goed verkopen in België of niet? Het probleem ligt bij Belgacom en Telenet, die monopolie hebben over het internet in België. (=duopolie?)
En alle andere providers gebruiken Belgacomkabels (dat heet Raw Copper, niet? Ben niet zo bekend met de ADSL-toestanden.) waardoor Belgacom nog meer inkomsten krijgt en tegelijkertijd ook de kleinere maatschappijen pest door bv. hun internet trager te laten gaan of uit te laten vallen of...

IK HAAT BELGACOM EN TELENET!

Dus, zou Google Chrome OS goed verkopen?
Oplossing 1: (waarschijnlijk)
- Ja, Telenet en Belgacom maken er zelfs reclame voor. De Niet-Tweaker consument loopt hierin, Belgacom en Telenet zien hun winst zienderogen groeien, en daar laten ze het bij.

Oplossing 2: (iets minder waarschijnlijk)
- Nee, de consument koopt geen Chrome OS vanwege de hoge internetkosten. Kans bestaat dat Google zelfs uit België vertrekt omdat ze er geen winst kunnen maken.

Oplossing 3: (onwaarschijnlijk tot onmogelijk)
- Ja, en Telenet en Belgacom zullen onderhandelen met Google en zo hun internetabonnementen laten zakken in prijs of verhogen van datavolume/maand.

Oplossing 4: (??)
- ?? (Daar dient dit forum voor. Geef je eigen reactie!)

Ter opfrissing: de prijzen van Telenet en Belgacom. Als je over je datalimiet gaat, surf je aan laagband tegen 3 tot 10 kbps, afhankelijk van je abonnement. Telenet = kabel, Belgacom = ADSL, VDSL etc...
De paketten (+telefonie, digitale tv, gsm, etc...) zijn iets goedkoper.
----------------------------------Datalimiet---------Snelheid downloading--------Prijs
- Telenet BasicNet------ 1 GB-----------------1 Mbps---------------------------20 euro
- Telenet ComfortNet--- 4 GB-----------------6 Mbps---------------------------30,64 euro
- Telenet ExpressNet-- 25 GB---------------15 Mbps--------------------------42,91 euro
- Telenet TurboNet------ 60 GB---------------25 Mbps--------------------------61,32 euro
- Belgacom Budget----- 1 GB-----------------1 Mbps---------------------------20 euro
- Belgacom Light--------- 4 GB----------------4 Mbps---------------------------31,55 euro
- Belgacom Go------------ 25 GB--------------12 Mbps-------------------------41,75 euro
- Belgacom Plus---------- 60 GB--------------18 Mbps-------------------------57,05 euro

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Chrome OS is gratis?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo veel bandbreedte heb je ook weer niet nodig met Chrome OS. En het is inderdaad gratis :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-01 14:00
Waarom zou Google chrome-os niet in Belgie uitbrengen? Het is toch gratis? En telenet/belgacom gaan echt niet hun datalimieten verhogen/afschaffen hierom hoor. Die zien het vast als extra inkomsten door het vele dataverkeer.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• zeemeerman2
Maar gaan vele Belgen het dan kopen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoezo kopen? Het is gratis, net als Ubuntu bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat het zo veel extra dataverkeer kost (dat zijn toch echt torrents en usenetverkeer). Een paar webpagina's die je voor een groot deel zelfs lokaal kan opvragen door Google Gears.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 20-11-2009 10:41 ]

/▌

• zeemeerman2
Maar YouTube-filmpje:
Voorbeeld: een anime-filmpje van 25 minuten (3 delen) is toch al zo'n 30 MB.
Elke dag eentje = 30x30=900 MB. Dan kun je het basisabonnement al vergeten moest je je mail nog checken.

• zeemeerman2
Oké, het is gratis, maar het wordt waarschijnlijk standaard op Netbooks geïnstalleerd. En die kosten wel iets.

• zeemeerman2
En voor de onwetende gebruiker kunnen de makers van de netbooks extra aanrekenen onder mom van extra kosten van het OS. Liegen = Extra winst voor hen.

Verwijderd

Wat is nou eigenlijk je punt? Een youtube filmpje bekijken zal net zoveel zijn als dat je hem vanuit windows zou bekijken? Als het om t downloaden van chrome os zelf gaat, waarschijnlijk zul je ook wel cd's kunnen bestellen.

Psssst! Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 10:46 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je zoekt echt problemen die er niet zijn. Youtubefilmpjes kun je ook in Windows bekijken en als je dat heel de dag doet moet je in Belgie niet het goedkoopste abo hebben. Dat heeft niks met Google OS te maken maar met de Belgische Internet markt. Om een of andere reden zijn de providers bij jullie nooit echt gaan concurereren met elkaar lijkt het, dat is eerder iets waar je je druk over moet maken maar daar heeft Google niks mee te maken.

/▌

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
zeemeerman2 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:41:
Maar YouTube-filmpje:
Voorbeeld: een anime-filmpje van 25 minuten (3 delen) is toch al zo'n 30 MB.
Elke dag eentje = 30x30=900 MB. Dan kun je het basisabonnement al vergeten moest je je mail nog checken.
En wat heeft dat met een Operating System te maken? He-le-maal niets!
Je zoekt het "probleem" verkeerd, het ligt bij de belgische internet-aanbieders, niet bij het OS dat een gebruiker draait. Lijkt me vrij logisch?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:13
Dit is gewoon een verkapt "klaagzang-over-belgische-internetproviders-en-datalimieten" topic..

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 08:57
Wat is nou eigenlijk je punt? Een youtube filmpje bekijken zal net zoveel zijn als dat je hem vanuit windows zou bekijken? Als het om t downloaden van chrome os zelf gaat, waarschijnlijk zul je ook wel cd's kunnen bestellen

Waar het volgens mij erom gaat is: in België heb je datalimieten en Chrome OS is een "Internet OS", dus het gaat erom of Chrome OS netbooks wel verkopen om deze reden. ;)

• zeemeerman2
Correct! En op Windows e.a. kun je je nog altijd offline bezig houden, en hier niet, lijkt me.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

zeemeerman2 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:03:
Correct! En op Windows e.a. kun je je nog altijd offline bezig houden, en hier niet, lijkt me.
Dan gebruik je het niet? Met Google Gears kun je ook offline bij je bestanden trouwens en mensen die veel onderweg zijn in Nederland hebben ook gare datalimieten (je kent mobiel internet?)

/▌

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Lumics schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:55:
Dit is gewoon een verkapt "klaagzang-over-belgische-internetproviders-en-datalimieten" topic..
Niet mee eens, zo verkapt is het niet.

Dit heeft niets met NOS te maken en allees met onvrede tegen de situatie in Belgié. En hoezeer ik het ook daarmee eens ben wil dat nog niet zeggen dat er hier een flamewar of troll uitnodiging gepost moet worden

[ Voor 30% gewijzigd door Pim. op 20-11-2009 13:04 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.