WIndows 7 venster naar volgend scherm verplaatsen met muiskl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

sinds jaar en dag gebruik ik een multi-monitor opstelling. Vanaf Windows 98 was het altijd al mogelijk om met een muisklik het actieve venster naar het volgende scherm te verplaatsen. In Windows XP had ik dit geregeld door in de NVidia drivers een shortkey aan te maken welke dit deed, en deze shortkey aan te roepen met een muisklik (dit is mogelijk bij de meeste muizen). Windows 7 heeft al een shortkey hiervoor aangewezen: WinKey + Shift + pijl (links of rechts). Ik krijg deze shortkey echter niet gekoppeld aan de muis. Wanneer ik bij de muisopties (Logitech Setpoint) de toetsaanslag wil specificeren, dan merkt hij het indrukken van de WinKey niet op. Het aangeven van een nieuwe shortkey in de NVidia drivers is helaas ook niet mogelijk, aangezien dit nergens meer in de drivers te vinden is. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb geprobeerd het register uit te pluizen van de Logitech Setpoint software, om de shortkey handmatig hier in te voeren, maar zonder resultaat. Ook kan ik het niet in een ini-file vinden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb het al heel snel afgeleerd om software van logitech die meegeleverd word te installeren als het niet echt noodzakelijk is. Wat betreft NVidia, het klopt dat het niet meer in het standaard driver pakketje zit, maar je kunt dat omzeilen door met de hand nview.cab uit het driver pakketje te halen en de inhoud daarvan te installeren, dan heb je stiekem toch die opties weer onder win 7.
Misschien dat je daarmee wel dat kan regelen :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn held! Het werkt! Tenminste, bijna. Je kan de desktopmanager alleen nog maar via het startmenu openen (vroeger zat het bij eigenschappen. Daarnaast kunnen de vensters niet meer helemaal maximaliseren. Er blijft nu een rand om elk scherm zitten. Maar toch is dit een stuk beter dan eerst. Een perfecte tip!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.