VPN via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 14:53
Hallo,

Ik zit op het moment in een examen en heb een probleempje. Ik moet op het moment een prijsindicatie geven waarvan ik de 'directeur' meerdere opties moet geven. Ik ben op het moment aangekomen bij 'hoe ga ik de domeinen met elkaar verbinden'.

Ik zat eerst te denken aan een directe lijn(Gewoon van KPN) maar we moeten meerdere opties geven. Vandaar dacht ik aan VPN. Op mijn vorige stage adres hadden ze namelijk iets van Cisco dat standaard een VPN opzetten met de hoofdlocatie nu heb ik rond lopen zoeken maar op de site van Cisco stond niks behulpzaam.

We hebben ongeveer 150 fictieve werknemers verspreid over 3 locaties.

Mijn vraag is dus: Is er een stukje hardware dat constant een VPN verbinding up houdt zonder dat ik dus op elke workstation een VPN verbinding hoeft in te stellen?

Eventuele website waar ik de prijzen zou kunnen bekijken zou ook leuk zijn.

Bij voorbaat dank,
Zeroxje

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:23

talin

ES-MA

Zeroxje schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:02:
Hallo,

Ik zit op het moment in een examen en heb een probleempje. Ik moet op het moment een prijsindicatie geven waarvan ik de 'directeur' meerdere opties moet geven. Ik ben op het moment aangekomen bij 'hoe ga ik de domeinen met elkaar verbinden'.

Ik zat eerst te denken aan een directe lijn(Gewoon van KPN) maar we moeten meerdere opties geven. Vandaar dacht ik aan VPN. Op mijn vorige stage adres hadden ze namelijk iets van Cisco dat standaard een VPN opzetten met de hoofdlocatie nu heb ik rond lopen zoeken maar op de site van Cisco stond niks behulpzaam.

We hebben ongeveer 150 fictieve werknemers verspreid over 3 locaties.

Mijn vraag is dus: Is er een stukje hardware dat constant een VPN verbinding up houdt zonder dat ik dus op elke workstation een VPN verbinding hoeft in te stellen?

Eventuele website waar ik de prijzen zou kunnen bekijken zou ook leuk zijn.

Bij voorbaat dank,
Zeroxje
dat heet secure VPN dan wel IP VPN
- RSA
- wiki VPN
- Strong VPN
- SSL Wiki
- Cisco SSLVPN
- NXS net

prijzen: •De eenmalige opzetkosten voor SSL VPN bedragen € 320,00.
•De maandelijkse kosten per gelijktijdige gebruiker bedragen € 37,00.

ik maak gebruik van de firma Infopact die kunnen je alles vertellen over secure VPN;s e.d.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met examen, bedoel je dan dat dit een opdracht is waarop je antwoord moet geven??

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 14:53
Equator schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:57:
Met examen, bedoel je dan dat dit een opdracht is waarop je antwoord moet geven??
Ja en nee. Ik moet met oplossingen zien te komen. Het is niet alsof ik geen externe bronnen om hulp mag vragen. Ik ben zogenaamd 'projectleider' en ik heb dus een budget waarmee ik de problemen moet oplossen.

Ik zit niet in een klaslokaal met een aantal vragen waarop ik jullie antwoord laat geven.

Talin, hardstikke bedankt voor je hulp! Ik zal de websites die je gelinkt heb bekijken!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar het is huiswerk? Of iig een opdracht van school. Ook al heb je de mogelijkheid om externe info te halen, om je antwoord nou voorgekauwd te krijgen van een forum.. :|

Daar leer je dus niets van..

Daarnaast verwachten we van de gebruikers dat ze zelf inzet tonen om hun eigen probleem op te lossen. Ik zie dat in je topicstart niet terug.

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 20-11-2009 11:16 ]

Dit topic is gesloten.