Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sorry als dit niet het juiste forum is, maar hier zitten als het goed is de meeste MW2 gebruikers (net als het virus -en het PC problemen topic).

Het volgende is het geval:

Vanaf de laatste MW2 update heb ik het gevoel dat er iets in de besturing van het spel gewijzigd is. Ik heb hier al twee keer melding van gemaakt in het MW2 topic, maar aangezien ik gisteren eens goed heb gekeken wat er nu precies aan de hand is, wil ik middels dit topic kijken of andere FragFX gebruikers hetzelfde ervaren als ik.

Voor de laatste update werden alle bewegingen met de muis 1 op 1 vertaald naar het beeld. Dus: als je de muis 10 cm naar rechts beweegt, dan zou de crosshair op exact dezelfde plek uitkomen, als wanneer je dit nog een keer exact hetzelfde zou doen, maar dan bijvoorbeeld met een plotse snelle beweging. Ook omhoog en omlaag kijken ging met dezelfde snelheid, en ook 1 op 1.

Na de update ervaar ik dat de game niet meer 1 op 1 reageert, maar op de snelheid waarmee de muis bewogen wordt. Dus: als ik die 10 cm heel snel naar rechts beweeg, dan draai ik zowat een rondje, en als ik langzaam beweeg, dan komt de crosshair wel op de plek terecht die ik wil. Ook het omhoog en omlaag kijken gaat een stuk langzamer, dan naar links en naar rechts. Dit laatste ervaar ik ook met de controller.

Ik heb de sensitivity in de game op High staan, en op de FFX nunchuck op 5.

Ik gebruik de FFX ook met Uncharted 1 & 2 en KZ2, alleen deze heb ik toevallig alle drie aan een vriend uitgeleend, dus ik kan hiermee ook niet testen of het daadwerkelijk aan de FFX ligt, of aan MW2.

Zijn er hier dus mensen die ook de FFX gebruiken, en bovenstaande kunnen beamen/ontkennen?

En voordat mensen off topic cheater e.d. gaan roepen: er zit minder voordeel aan vast dan je denkt. Probeer het maar, en je zal nog steeds zo nu en dan afgemaakt worden online. Respect voor gasten die zo goed zijn met een controller, ik ben helaas niet gezegend met dit talent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het probleem dat je beschrijft heeft m.i. niet zozeer te maken met de sensitivity, maar met de versnelling. Ik ben zelf geen FragFX bezitter, maar wellicht kan je de instellingen van de FragFX op de pc aanpassen om zo geschikt te maken voor MW2?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:43:
Het probleem dat je beschrijft heeft m.i. niet zozeer te maken met de sensitivity, maar met de versnelling. Ik ben zelf geen FragFX bezitter, maar wellicht kan je de instellingen van de FragFX op de pc aanpassen om zo geschikt te maken voor MW2?
Ik heb de hele tweak-app van de FFX al binnenstebuiten gekeerd, maar kan hier helaas niets in vinden. Je kunt hier, voor zover ik weet, alleen de knoppen mee mappen, en de sensitivity van de knoppen instellen.

Ik denk dus echt dat het aan de software van de game ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
kan je niet ergens acceleration uitzetten of zo? dit klink als typische mouse acceleration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotfurrr schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:39:
kan je niet ergens acceleration uitzetten of zo? dit klink als typische mouse acceleration
Inderdaad.

Draai eens de CPL fix bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is dat niet alleen van toepassing op muizen die in Windows gebruikt worden? Het is natuurlijk te proberen, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:52:
Is dat niet alleen van toepassing op muizen die in Windows gebruikt worden? Het is natuurlijk te proberen, daar niet van.
Windows mouse acceleration heeft ook effect op games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja okay, maar deze muis gebruik ik op mijn PlayStation. Dat is wel duidelijk toch?

Ik ga het vanavond sowieso wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, op de Playstation. Nee, dat was niet gelijk duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FragFX, Uncharted, en Killzone zijn allemaal exclusief voor de PS3. ;)

Maar goed, CPL fix heeft dus geen zin?

Verwijderd

Ik ervaar hetzelfde met naar boven en beneden richten gaat idd een stuk trager!

• bram1984
Ik heb er sinds vorige week vrijdag geen last meer van overigens!

Een maatje is langs geweest met wat spellen (Pacific Rift, Soul Calibur en nog een paar), en deze vereisten allemaal een update. Ik heb geen idee of het hiermee te maken heeft, maar toen ik daarna MW2 weer opstartte, bewoog de muis weer helemaal 1 op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het is weer zover. Dit keer geen updates maar sinds gisteren is de game weer zo onnauwkeurig als wat.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het is echt ongelooflijk, maar nadat ik BF: Bad Company heb geïnstalleerd (incl. updates) reageert ie weer normaal. Vorige keer deed ie het ook pas weer nadat ik een game had gedraaid die ik voor het eerst in mijn PS3 stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dramatisch dat je dit soort tools nodig hebt. Wees fair en speel zoals bijna iedereen met een controller, muis is voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:00:
Dramatisch dat je dit soort tools nodig hebt. Wees fair en speel zoals bijna iedereen met een controller, muis is voor de pc.
Dramatisch dat je deze uitspraak doet, terwijl ik in de TS verzoek dit niet te doen.

Daarnaast meld ik ook dat er minder voordeel aan zit, dan iedereen denkt. En daar weer naast is het een legitieme PS3 controller, die voor iedereen beschikbaar is. En daar weer naast komen shooters van de PC af, en deze met een controller spelen vind ik net zo onnatuurlijk aanvoelen als een strategy game met een joystick spelen.

Muis is voor de PC? Hier zit toch echt een volledig geïntegreerde PS3 interface op hoor, wat vreemd.
Let op:
•Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
•Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
•Lees je eigen bericht even door voor je het post.
Het is wat laat, maar alsnog: laat zoiets dan zelf ook achterwege (net als het op deze manier wijzen op de regels) en plaats gewoon een topic report. Voor de rest: dingen over cheaten roepen is offtopic en ongewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 12:35 ]

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:00:
En racen met stuurtje of zonder stuurje. En Tekken met controller of arcade joystick?

Het is gewoon een third party controller overal te koop, niks mis mee toch?

En als het zoveel makkelijker is dan zuigt die dualshock toch gewoon?

De top van de rankings, de betere clans, spelen allemaal al met dit soort apparaten.

weg

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 12:36 ]

Verwijderd

Niet gewenst.

[ Voor 90% gewijzigd door PromoX op 31-12-2009 13:04 ]

• sanderander

sanderander

anders

Zet het gerust in een direct message hoor, ben erg benieuwd wat je te melden hebt namelijk!

Wat ik wel grappig vind, er worden enorm veel Fragnstein en FragFX-en verkocht, ze hebben zelfs leveringsproblemen. De topclans op PS3 spelen er mee, komen daar openlijk voor uit, worden gesponserd etc. Maar als je een topic op een forum post, speelt 'niemand' er mee.

raar...

• sanderander

sanderander

anders

[quote]bram1984 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:51:
[...]
En daar weer naast komen shooters van de PC af, en deze met een controller spelen vind ik net zo onnatuurlijk aanvoelen als een strategy game met een joystick spelen.
[...]

Je slaat de spijker op de kop!

Aimen met een palletje is een kwestie van timing, je moet het palletje een bepaalde tijd opzij drukken, timen dus, nuiet aimen. Terwijl aimen met een muis echt mikken is, je beweest de muis een bepaalde afstand, aimen dus.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Het probleem van de topicstarter lijkt opgelost en als dit topic verder gaat met waar het niet voor bedoeld hang ik hier maar een slotje aan.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.