Dell Perc4 SC performance

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb vandaag Windows 2008R2 geinstalleerd op een Dell Poweredge 800 server met Perc4 SC controller.
Hier zit 2x 10K 73GB Scsi op aangesloten, in mirror raid.

Op de site van dell zijn er helaas geen drivers voor Server 2008 te vinden. Op een pagina van Experts Exchange heb ik de tip gevonden om de 2003 64bit driver te gebruiken. Dit werkt wel, alleen haal ik de volgende performance met CrystalDiskMark (sequential):

Read 68mb/s
Write 41mb/s

Kan iemand mij vertellen of dit normale waarden zijn voor een SCSI320 controller in deze config, of is er ergens een betere driver te vinden?

Op de site van LSI Logic kan ik ook niets vinden voor de LSI Logic PCBX520-A2 chipset welke eropzit, zeker niet voor S2008x64

Please help

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
weet je exact welke type schijf het is? Als je opzoekt wat het seagate typenummer is (over het algemeen is het seagate) dan kun je opzoeken wat die schijf zou moeten doen qua sequentieele waardes.

Maar ik zou er niet te veel van verwachten. Het zal iig wel niet aan de controller liggen. Hoe staat de cache policy ingesteld? Schijven op 1 kabel of 2?

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 20-11-2009 10:06 ]

specs

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik kan je vertellen dat dit prima scores zijn. Omdat je RAID1 gebruikt hou je effectief maar 1 schijf over om echt naar toe te schrijven. Ten tijde van het ontwerp van de Perc4 waren RAID1 algoritmes nog niet zo goed geoptimaliseerd als nu. Tegenwoordig haal je met RAID1 vaak wel de performance van 1 schijf, maar vroeger was dat wat minder het geval.

De schijven die je hebt halen ong 50-70MB/s en in RAID1 kan dit dus best iets minder zijn met schrijven.

Zoek eens of er nieuwe firmware is voor je Perc, dat kan nog schelen, anders zul je toch echt meer schijven en een ander RAID niveau nemen. Met RAID10 kan je eventueel misschien het dubbele halen aan performance...

Even niets...

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Bedankt voor jullie response, dacht dat het echt langzaam was, maar het hoort dus zo.
Binnenkort naar 4x 1,5 tb Sata2 op een Areca controller, dus dat zal in ieder geval VEEL sneller gaan :)

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))