Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
Dit is mijn pc:
Tbird 1ghz
256MB infineon 133Mhz
Asus A7v133
Soundlbaster Live!
Diamond Viper V770
Maxtor 30,7gb 7200 UDMA 100
Aopen 40x CDROM
iiyama 17" Vision Master Pro
Aopen hq08.
Nu wil ik hier een nieuwe videokaart bij. Welke zal ik nemen? Prijs zo rond de 500-600 gulden, voornamelijk spelletjes en het gebruikelijke 2d gebeuren. Ik draai windows 2000.

Verwijderd

Of een Ati Radeon 64mb DDR kost F 539,- in pricewatch ( OEM ) of anders een Asus V7700 Pure die kost F 499,- in de pricewatch. Tenminste dat zou ik erin gooien. :P

Greetz

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Kies gewoon de hercules in jouw stijl.

ALWAYS HAS AND ALWAYS WILL RULE THE NVIDIA SCENE.

zow .. dat ook weer effies uit me hoof ;p

Hercules 3d Prophet ... verkrijgbaar in de smaken : III , II GTS, II MX, II ULTRA.

Retail uitvoeringen hebben iets sneller geheugen wat stabieler op te schroeven is & iets minder warm word.

?me heeft zelluf een IImx retail en is daar zeeeeer tevreden over ... 220/215 ... zonder extra koeling.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Dr_Frickin_Evil
Die Radeon lijkt me wel wat. Hoe goed is de ondersteuning voor win2k?

Verwijderd

de win2k ondersteuning is lichtelijk brakjes voor een radeon :(

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
eeh volgens my is de win2k support niet al te best

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op maandag 05 maart 2001 10:50 schreef Celeron_clocker het volgende:
Of een Ati Radeon 64mb DDR kost F 539,- in pricewatch ( OEM ) of anders een Asus V7700 Pure die kost F 499,- in de pricewatch. Tenminste dat zou ik erin gooien. :P

Greetz
Wel rekening mee houden dat kloksnelheden van de OEM-versie niet gelijk zijn aan die van de Retail-versie...En waarom een 64MB versie van de Radeon? Alleen als je in heel hoge resoluties gaat spelen, heeft dat zin imho...Voor meer info omtrent de Radeon in vergelijking met andere High-end oplossingen, kijk op http://www.sharkyextreme.com/hardware/articles/ati_radeon_in-depth/ of http://www.sharkyextreme.com/hardware/articles/he_video_shootout_10-00/

Voor een vergelijking tussen de driverondersteuning onder windows 2000 tussen de Radeon en NVidiaŽs kaarten, kijk op deze link: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1422&p=1

Succes, en laat ons je keuze effe weten! Mazzel!

• Dr_Frickin_Evil
Hmm, kut de ATI valt dus al af. Ik heb wel gehoord dat Asus Geforce'en vaak problemen hebben met Asus moederborden (de a7v vooral). Klopt dit? Welk merk is dan een goeie optie? Ik dacht aan deze:
Leadtek WinFast GF2 GTS 32Mb AGP TV-OUT RETAIL fl 555
Elsa Gladiac GeForce2 (OEM) FL 635
Welke is de beste keus?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ER zijn ondertussen alweer nieuwe W2K drivers verschenen voor de Radeon, kiek eens op het Forum van rage3d hoe die bevallen anders.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=11098

• Dr_Frickin_Evil
Hmmm, klinkt ook niet echt veel belovend. Welke andere kaart zal ik dan nemen?

Verwijderd

Kheb zelf ook een Radeon, en ik ben d'r tevreden mee, ook onder Win2k

Verwijderd

Dat vind ik nou zo raar...

Ik lees continu over slechte W2K drivers voor de Radeon, en dat terwijl de Radeon in een systeem die ik voor mijn neef had gebouwd (1GHz AMD, MSI K7T Pro2A) niet onder WinMe stabiel te krijgen was! Schokkerige 3d performance en na nog geen minuut knalt hij terug naar de desktop.

En W2K performance? Oerstabiel! Met die Directx8 beta drivers (niet eens die nieuwe die net is uitgekomen).

Dus valt het dan ECHT zo tegen met de Radeon onder W2K? 3dmark2000 en xlr8r draaiden best wel lekker. Toegegeven: de score viel een TIKJE tegen (in de 4000), maar dat is zeker voor verbetering vatbaar. In elk geval was MIJN ervaring met de Radeon 32SDR OEM in W2K een stabiele performance, itt WinMe (:r).

• Dr_Frickin_Evil
Ja, maar die review van Anandtech gaf toch wel erg grote verschillen aan. Dat risico loop ik liever niet eigenlijk.

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 13:20 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Hmm, kut de ATI valt dus al af. Ik heb wel gehoord dat Asus Geforce'en vaak problemen hebben met Asus moederborden (de a7v vooral). Klopt dit? Welk merk is dan een goeie optie? Ik dacht aan deze:
Leadtek WinFast GF2 GTS 32Mb AGP TV-OUT RETAIL fl 555
Elsa Gladiac GeForce2 (OEM) FL 635
Welke is de beste keus?
Ik heb een Gladiac, is echt een top kaart.

Greetz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Matrox G450 DDR 32MB

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
Nee zo'n G450 is niks voor mij Frank? Oke, in 2d zal ie inderdaad goed zijn, maar ik wil ook wel wat brute 3d-kracht.

• Dr_Frickin_Evil
Weet iemand iets over de problemen bij een Asus Geforce en een Asus moederbord? Of is dat niet zo.
Pagina: 1