Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een notebook gekocht voor mijn schoonmoeder, een Acer Aspire 7715Z-433G25MN
grappig apparaat alles er op en der aan en voornamelijk bedoeld om mee te kunnen surfen en voor skype.

De Acer heeft een ingebouwde webcam en ik ging er eigenlijk van uit dat dit ook het geval was met de microfoon.
Wanneer ik kijk bij de product specificaties die Acer zelf online heeft staan kom ik het volgende tegen :

Two built-in stereo speakers
High-definition audio support
MS-Sound compatible

Niets specifiek over de microfoon.. wanneer je echter via diverse webshops info bekijkt staat bijna bij allen hoe makkelijk de webcam met microfoon werkt etc etc..

Nu krijg ik echter op de laptop geen microfoon zichtbaar, driver ge-update laten zoeken naar nieuwe apparaten maar nog steeds geen microfoon.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er werkelijk geen microfoon in het apparaat zit maar ik kan me dat bijna niet voorstellen.

Weet iemand of ik kan stoppen met zoeken of weet iemand de microfoon voor mij te vinden..

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt niet in in je geluidsopties een microfoon optie staan die standaard gedempt is? (De microfoon zit meestal gewoon bij je geluidskaart qua configuratie). Zie je ook geen microfoon icoontje ergens op je notebook naast je toetsen of een klein gaatje tussen je scherm en toetsenbord?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is geen gedempte microfoon , alleen een externe aansluiting die niet aktief is (zolang ik er geen microfoon in steek) Ook heb ik geen icoontje kunnen vinden. Ik heb zelf ook een acer en daar is de mic. duidelijk zichtbaar onder de linker CTRL toest, echter bij de Acer van mijn vrouw is die weer niet te vinden.. mar die heeft wel en ingebouwde micrfoon.. :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:39:
Vandaag een notebook gekocht voor mijn schoonmoeder, een Acer Aspire 7715Z-433G25MN
grappig apparaat alles er op en der aan en voornamelijk bedoeld om mee te kunnen surfen en voor skype.

De Acer heeft een ingebouwde webcam en ik ging er eigenlijk van uit dat dit ook het geval was met de microfoon.
Wanneer ik kijk bij de product specificaties die Acer zelf online heeft staan kom ik het volgende tegen :
Dat is een ander apparaat. Immers
7715Z-433G25MN ≠ Aspire 7715Z-434G50MN

De webshop verkoopt jou een 7715Z-433G25MN en zou volgens de informatie die zij verstrekken een interne mic hebben. Terug naar de winkel als het niet zo blijkt te zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 23:49 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:35
Van wat ik kan zien aan de website van Acer, melden ze vrijwel altijd als het apparaat een built-in microfoon zit. Hoe ik het persoonlijk raar vind dat ze een laptop uitbrengen zonder microfoon (maar wel een webcam), blijkt het toch dat ze dat doen. Voor 100% uitsluitsel kun je nog altijd acer bellen/mailen, maar zoals je zelf al aangeeft is er altijd wel een klein gaatje te vinden waar de microfoon zit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat het er idd niet op zit. Maar dat boeit niet...koop een elcheapo headset van 5 euro en je bent de man :) Hoofdtelefoon hoef niet perse aangesloten te zijn, alleen kabeltje van de mic is voldoende dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1