Toon posts:

2 netwerken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben verhuist en heb een vraagje over mijn nieuwe netwerk.

Situatie:
ik heb een internetverbinding welke via een Sitecom Mimo-XR een draadloos netwerk verspreid in ons huis. er zij (komen) 2 pc's met mimo-XR netwerkkaarten en een laptop die over deze verbinding moeten gaan internetten, dat werk op zich.

de 2 pc's staan in een werkkamer aan de andere kant van het huis, aan deze 2 pc's zit via een GBlan switch een lacie ethernetdisk gekoppelt welke ik gebruik voor de back-up en gezamelijke bestanden. om de laptop ook een draadloze toegang te verschaffen zit aan de switch een edimax die als bridge fungeert naar het wifi.

duidelijk?

als ik de pc aanzet kiest hij standaart de snelste (netwerk)verbinding waardoor hij dus over het GBlan via de edimax verbinding zoekt met internet, en dat is niet de bedoeling. nu heb ik het macadres van de edimax wel in mijn router geblockt maar toch werkt dit niet feilloos.

eigenlijk wil ik windows opdracht geven om voor internet eerst het wifi te proberen. maar als ik via "interface metric" die kaart prefereer gaat ie ook de lacie via dat wifi benaderen en dat is neit de bedoeling.

heeft iemand een idee wat ik nu precies moet doen.

ik heb een pc met XP en een met Vista.

bvd

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt dus bekabeld via een Gigabit switch toegang tot je Lacie voor twee pc's en je hebt een laptop die via Wifi ook bij de Lacie moet kunnen komen? De pc's moeten ook bij internet kunnen en hoe doen ze dat dan? Het lijkt me dat ze ze toch ook via de Sitecom het internet op gaan, zit de Gigabitswitch dan niet rechtstreeks op de Sitecom aangesloten via een uplink?

https://powershellisfun.com

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:46
Je zou ook de default gateway weg kunnen laten op de netwerkkaart van de LAN verbinding. Dan kunnen de pc's op dat netwerk alleen onderling en met de LaCie praten. Overig verkeer zal over het WLAN gaan.

Maar je kan er natuurlijk ook gewoon een netwerk van maken? Want wat is je reden om het over twee netwerken te doen?