Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft laatst een nieuw moederbord van ASUS gekocht (P5Q-EM) gekocht. Nu zat hier een CD'tje met software bij, waaronder de Realtek HD audio-manager. Prachtig programma. Ik heb een ASUS P5B Deluxe (demo -> zonder software), met een SoundMAX audio. Ik heb even gezocht naar een soortgelijk programma, alleen dan voor SoundMAX moederborden. Tevergeefs. Bestaat een dergelijk programma überhaupt? Of zoek ik nou helemaal verkeerd.

Als iemand dit weet zou dat heel mooi zijn _/-\o_

Bij voorbaar dank :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat kan de Realtek HD Audio manager dan precies wat je niet met de SoundMax optie in je Control panel kan doen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Hoopjes.

Afgezien van het feit dat je bij de Soundmax niet gelijktijdig gebruik kunt maken van je speakers en een headset (maar ja dat ligt niet aan de programmatuur), is de software een beetje knullig.

Zo ontbreekt een equalizer in de software, moet je op wat mysterieuze wijze DTS e.d. instellen, kun je de breedte van het geluid instellen, wat ook niet echt lekker werkt. Komt hij elke keer op, om te vragen of de microfoon goed is (de ene keer met een gewone microfoon, en dan de volgende keer met de soundmax microfoon, waarvan mij de toegevoegde waarde compleet ontgaat). Dan is hij weer maanden rustig (geen microfoonvragen) om vervolgens weer dagelijks langs te komen 8)7 .

Nee P5B is een mooi bord, maar Soundmax had er nooit op gemogen. Is een belangrijk item voor mij volgende bord, tenzij ik voor die tijd al mijn geluidskaart heb gekocht.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:52

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....Soundmax....Asus...Realtek....ik zie geen Windows....dus..---MOVE--> CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!