Toon posts:

Athlon systeempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ga een Athlon systeempje in elkaar zetten, maar welk moederbord, athlon proc. (snelheid) en cooler zijn op dit moment het beste? Ik wil er ook een GFD aanhangen. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de beste combo is en waar ik verder op moet letten? Bij voorbaat dank.

Greetz,

Myst_

Verwijderd

Als je wilt overclocken moet je een "langzame" Athlon kopen. De langzaamste op dit moment is de 550. Met een GFD hoef je natuurlijk geen BUS aan te passen, maar als je dat wilt doen kun je het beste de ASUS K7M kopen als mobo ondat je dan je bus van 100 --> 125 met stapjes van 1 mhz kunt instellen.

suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Elefino.

Heeft iemand nog meer tips qua beste mobo? Watvoor geheugen moet erin? Pc133/Pc100?
Watvoor merken mogen absoluut niet in combinatie met een bepaald soort mobo en welke wel?

Greetz,

Myst_

Verwijderd

Als je gaat oc-en met een GFD verander je zoals ik zei waarschijnlijk niet je bus. Dan is het dus niet echt nuttig om pc133 geheugen te kopen ondat de mobo's van dit moment dat nog niet ondersteunen. En zelfs als je je BUS omhoog gooit, veel verder dan 110 - 115 zul je niet komen en de meeste pc100 bankjes trekken dat zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Elefino,

Voor die Asus K7M moet je een 300w kast hebben toch? Welke videokaart kan je het beste in combinatie met die asus nemen?
Welke harde schijf is het beste voor ocŽen?
Ik wil een schijf van ongeveer 25 gig.

Greetz,

Myst_

Verwijderd

Ik er zelf een IBM schijf in zitten (7200 rpm) die schijnen het beste te zijn voor overklocken. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook maar heb gehoord. Als video kaart heb ik een 3d prophet (GeForce). Ik heb het systeem ook nog maar net dus ik moet nof ff kijken of dat ook echt perfect werkt, maar alles lijkt goed te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips! :)

Effe kijken hoeveel het me gaat kosten.

Verwijderd

Als kast zou ik een Aopen HX08 of Inwin Q500N nemen. Beide uiteraard met een 300W voeding.

Verwijderd

Al heb je 't initieel niet nodig, maar PC133 lijkt me wel verstandiger als je nieuw geheugen nodig hebt.

En een IBM 7200RPM DMA66(Janus/Pluto) is zeker aan te bevelen. Maakt je systeem merkbaar sneller.

Verwijderd

k heb zelf ook een Athlon 500 (oc-ed natuurlijk :)) Het enige wat ik gekocht heb is:
Een Athlon 500 (duh...)
Een ASUS K7M (zeer fijne mobo)
Een dual fan cooler
Een 300 Watt voeding van Seventeam

Mijn oude kast heb ik dus gewoon gehouden wat natuurlijk goedkoper is en wel aan te raden. Je moet dan natuurlijk wel een ATX kast hebben. :)
Het loopt erg lekker en wat er gezegd is over die IBM HD, ik heb er ook 1 gekocht op 7200 rpm en hij maakt je systeem zichtbaar sneller.
Pagina: 1