Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds enkele dagen heb ik Windows 7 (64-bit) geïnstalleerd. Het moederbord is de Asus P6T deluxe en dit is van belang, omdat het gaat om onboard geluid (SoundMax). Nu doet het probleem zich voor dat ik geen geluid meer heb. Ik heb alles al geprobeerd. Nieuwe drivers en oude drivers. Ook weet ik dat dit een veelvoorkomend probleem is met Windows 7. Meerdere fora heb ik doorgelezen, maar geen enkele optie hielp bij mij.

Heeft iemand enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Om vast te stellen of het een hardwarematig probleem is zou je kunnen booten van een Ubuntu Live CD en controleren of je dan wel geluid hebt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me vreemd, eerder in Windows xp deed alles wel naar behoren. Maar toch bedankt! Zal het eens proberen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je wel de drivers van de Asus Site geplukt of ergens anders weg?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik gedownload. Maar niets werkt.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Misschien rare vraag, maar weet je zeker dat het aan de computer ligt, of kunnen bijv. de luidsprekers/koptelefoon kapot zijn?
Geeft de (ik ken W7 niet goed) device manager aan dat de drivers werken?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb hetzelfde moederbord en bij mij zijn de drivers out of the box geinstalleerd bij de setup van Windows 7. Ik had meteen geluid en heb geen aparte drivers hoeven installeren.

Er is dus iets anders aan de hand denk ik. Wat zegt Device Manager inderdaad?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb Ubuntu geprobeerd, maar ook hierin kan ik geen geluid krijgen bij het afspelen van een geluidsfragment. Alle drivers herkent Windows wel en ook dat ze goed geïnstalleerd zijn. Dat is nu just het vreemde. Het ligt ook niet aan de speakers, want die doen het op een andere uitgang wel goed.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Kan het nog zijn dat de uitgang kapot is?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
Ziet de Soundmax/Windows software wel dat je een apparaat aankoppelt? Zo nee, dan zou ik eens gaan nadenken over een losse geluidskaart of moederbord RMA

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer geluid! Ging eens kijken hoe alles aangesloten was op het moederbord en toen zag ik dat de speakers op de SPDIF-uitgang waren aangesloten. Toen wat geklooid met die instellingen en toen had ik weer geluid. Daar lag het dus aan.

Mensen, bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1