Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Als admin geen machtiging om map te deleten

Pagina: 1
Acties:

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:56

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ik wil in Vista Ultimate x64 SP2 een map deleten in Program Files. Ga nou niet roepen: 'Maar een programma delete je via Configuratiescherm!!', want dat heb ik gedaan, en er bleef een map over.

Het betreft Office 2010 Béta. Heb hem geïnstalleerd onder de map 'Microsoft Office 2010' omdat ik ook 2007 Enterprise heb. Die map is dus halfleeg. Dat wil zeggen: Er staan nog een paar text-documenten in. Ik wil die deleten, maar dan komt er: Hiervoor heb je adminmachtigingen voor nodig, en krijg ik zo'n UAC, ik voer mijn wachtwoord in, en hij gaat deleten. Dan komt er: 'U heeft geen machtigingen voor deze actie, deze actie moet door een account met administratorrechten of een beheerder worden uitgevoerd.' Ik ben de enige user van deze laptop, en kon alvorens (ook in XP al zonder adminrechten) wel overgebleven troep in bijv. Common Files deleten.

Er is laatst SP2 geïnstalleerd. Kan het daar aan liggen??

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Qua NTFS rechten mag je dit ook? (Properties van die map opvragen en eventueel meer rechten voor je account toevoegen)

https://powershellisfun.com

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
er zitten 2 dll in en 1 map die nu nog niet lukken... daarvoor kan ik niets instellen. het is grijs

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

F.West98 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:40:
er zitten 2 dll in en 1 map die nu nog niet lukken... daarvoor kan ik niets instellen. het is grijs
Als je niet de machtigingen kan wijzigen, grijs, dan kun je ook Take Ownership doen toch? Starten met een Live-Cd en zo de files verwijderen kan natuurlijk ook...

https://powershellisfun.com

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59

Matis

Rubber Rocket

First things first. Het feit dat die dll's er nog staan geeft aan dat ze niet in het originele installatieproces waren opgenemonen. Daarom mijn vraag; Was het een legale beta? Of heb je die dll's in die map gegooid om Office 2010 te kunnen gebruiken?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 13:47

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Het kan zijn dat de dll's gemarkeerd staan om bij de volgende keer opstarten verwijderd te worden. Heb je na de de-installatie al opnieuw opgestart?

Het is mij wel eens gebeurt dat ik via de verkenner een melding kreeg, maar dat via de command prompt de directory wel verwijderd konden worden. Heb je dit al geprobeerd?

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je hem echt niet wegkrijgt met de tips van hierboven, dan gebruik je een tool als unlocker :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
opstarten werkt helaas niet. het is gewoon de legale beta van de microsoft site via de tweakers link die op de FP stond.

[ Voor 149% gewijzigd door F.West98 op 20-11-2009 20:14 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Normaal is dit probleem eigenijk niet zo'n groot probleem. Dat mag wel blijven staan. Maar het probleem was nu: Er staat in configuratiescherm na deïnstallatie nog steeds Office 2010 Béta. Dan klik ik weer op Deïnstalleren, en staat er: het deïnstallatiebestand is kapot.
Run the installation from the CD, DVD or another source again to restore
offtopic:
Beetje brak engels, maar dit staat er ongeveer
Dus dacht ik: laat ik dan maar (voor deze ene keer) de bestanden deleten uit Program Files. Waarschijnlijk is er nu nog een registersleuter. Als ik nu de installatie opnieuw start staat er: Er is nog een ander Office 2010 pakket. Verwijder deze eerst voordat u verder gaat. Wat nu?

Edit: Goed, ik heb de installatie opnieuw gedaan, Office 2010 staat er weer op, en nu krijg ik steeds weer die melding...
Mikkie001 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:17:
Het is mij wel eens gebeurt dat ik via de verkenner een melding kreeg, maar dat via de command prompt de directory wel verwijderd konden worden. Heb je dit al geprobeerd?
Dus moet ik dit doen?? (naar mijn herinnering)
code:
1
delete c:/Users/Floris/Documents/test.docx
waarbij test.docx die in mijn documenten zit het doelbestand is. Of iets anders...

[ Voor 28% gewijzigd door F.West98 op 20-11-2009 20:58 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
opgelost!!!
In ben ik cmd naar de mappen gegaan met deze commando's:
Om naar een map te gaan:
code:
1
cd C:\ [Plaats waar je heen wilt]

Om alle bestanden in een map te deleten:
code:
1
del *.* [NB niet zomaar doen!!!] en daarna moet je 'J' intikken ter bevestiging

Soms lukt een bestand niet, toegang geweigerd. Probeer dan de manier in verkenner te doen.
Uiteindelijk (na honderden keren de codes te typen) staat het programma niet meer in de softwarelijst...

Pagina: 1