Toon posts:

Linksys Cisco WRT160Nv3 icm Experiabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Onze experiabox zit in een dode hoek aan het uiteinde van ons huis op de 2e verdieping.
Een badkamer, cvketel en andere signaaldempers blokkeren op die manier het signaal in de rest van het huis.
LET OP!! deze experiabox is niet verplaatsbaar ivm. zeer beperkte aansluitmogelijkheden in het huis door onze geliefde aannemer destijds.

Als oplossing hiervoor om toch in de rest van het huis voldoende signaal te ontvangen en niet alleen op de garagezolder, kocht ik een Linksys Cisco WRT160Nv3 router zodat deze als verlengstuk van de kpn experiabox kon worden gebruikt om voorbij de cv ketel te komen.
De bedoeling hiervan was om deze op de overloop te plaatsen met daartussen een utp kabel van 10 meter.
De router werkt perfect!!.. (met een cat5je van 1 meter dan)
Op 10 meter word het signaal slecht, valt vaak weg (ook als ik ernaast sta)
De kabel is nieuw, de router is nieuw, de experiabox circa 4 jaar oud.

Het gaat hier puur en alleen maar om draadloos internetten.
Ik heb een snelheidstest gedaan waarop bleek dat het lokale internet sneller ging dan op de inkomende lijn.

Mvg. Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 19:27 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:26:

De bedoeling hiervan was om deze op de overloop te plaatsen met daartussen een utp kabel van 10 meter.
De router werkt perfect!!.. (met een cat5je van 1 meter dan)
Op 10 meter word het signaal slecht, valt vaak weg (ook als ik ernaast sta)
Wat bedoel je precies met dat de router het pefect doet met een 1 meter kabel? Heb je dan de router aangesloten met een 1 meter kabel op de experiabox? Of heb je een pc aangesloten op de Linksys met een kabel van een meter die zelf verbonden is met de experiabox via een 10 meter kabel?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
De router is goed.
Ik heb de bestaande kabel tussen de experiabox en de pc losgekoppeld en deze doorverbonden naar de Cisco volgend de installatie instructie's.
Ik heb nu de kabel op de ethernetpoort van de experia zitten, en bij de Cisco op de ingang voor het internet.
Nu moet in feite de Cisco router uitzenden, en dat deed hij ook.
Om het bereik te verbeteren pakte ik een netwerk kabel van 10 meter, en plaatste de cisco op de overloop.
Met de kabel doet ie op dat moment alleen weinig.

(de pc die losgekoppeld is, is niet meer in gebruik)
(het gaat puur om draadloos internet)

Ik kan nu niet meer verbinden met de router, hij ziet hem wel.

Op de 1 meter kabel functioneerde hij goed, maar door de locatie was het bereik slecht
Op de 10 meter kabel funtioneerd hij slecht, niet constant.
Beiden zenden nog uit

Klein schematje: inkomend ----------------------------Experia--------------------------Cisco

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ofwel, enige zaken welke je hebt veranderd zijn de locatie van de nieuwe router en de gebruikte kabel naar de Experiabox.

Het probleem is dat je niet draadloos kan verbinden met de Cisco. Sluit even bekabeld aan, verander het kanaal en probeer het opnieuw.

...