Toon posts:

Opnemen met geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster 64 in m`n compie zitten, werk perfect met afspelen maarrrrrrr.
Nu wilde ik laatst iets opnemen met een microfoon, zelf iets inspreken en zo en ook voor netmeeting en zo, ik heb een gewone mike voor hifi toepassing in m`n geluidskaart geplugt, alles wat met de mike te maken heeft aangezet, ik kan mezelf horen over de speakers, maar als ik iets opneem via de geluidsrecorder of een filmpje maak met m`n webcam is het geluid akelig krakerig.
Ook met het testen van geluid met de webcam software gaat het goed, windhoos zegt keurig dat de mike goed geconfigureerd is, maar met afspelen is het geluid gewoon bagger met die microfoon, zou dit aan de mike liggen (op een mengpaneel doet ie het wel goed) ?
Of moet ik gewoon zo`n mike speciaal voor de pc kopen ??
tweakerszzzzz help.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik kan 3 oorzaken verzinnen:

1. Samplingrate te laag
2. Niet genoeg bitjes (8-bit)
3. Je hebt een VIA ide-chipset die niet goed met het dma omgaat. Drivers downloaden dus..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ja okee, zit wat in, maar de mike die in m`n webcam zit doet het wel, ik kan daarmee wel filmpjes maken met gesproken tekst, maar met netmeeting doet die mike het dus niet, daar wil ik dus een gewone mike voor gaan gebruiken maar ja dat wil dus nog niet zo....
Ook andere bitrate`s gaat het niet goed.
Iemand...........pleazzzze

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als zo'n mike in de webcam zit is ie speciaal daarvoor gemaakt om met netmeeting te werken. Dus ffff kloten met de instellingen bij netmeeting en dan zou ut motte werku :?:?:?

Bij mij doet die mike het wel, ik heb un filips vetsa en mike wekt beter als dat soundblaster ding van un knaak

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Natuurlijk moet je een microfoon speciaal voor op je pc kopen |:(. Deze zijn namelijk niet voorversterkt, iets wat normale microfoons wel zijn en waardoor je stem via een "gewone" mic dus 2x zou worden versterkt...

De reden dat hij het door de luidsprekers wel goed doet maar bij opnemen niet kan liggen aan je mixerinstellingen. Je hebt zoals je weet een aparte weergave voor afspelen en opnemen.

Misschien staat ie bij opname heel erg hoog en krijg je daardoor een belachelijk hard geluid waar je niks uit herkend en staat ie bij afspelen normaal, wat je dus uit je boxen hoort.

Hopelijk helpt dit een beetje :7.

Verwijderd

*snotter* (het raam staat open.. :+ )

Uhh, het ligt er aan wat voor mike het is. De aansluiting van de SB kaart is voor electretjes zonder batterij. Als je een gewone mic aansluit krijg je wat jij nu hebt, omdat er spanning op het plugje staat.

Dat kun je meestal wel bij de instelling van de kaart ergens uitzetten, maar dan nog klinkt het tanelijk brak.

Ik zou over de line-in van de kaart gaan, en de mic op een casette deck met mic aansluiting het geluid opnemen, of een mengpaneeltje.
(Cassette deck met tape erin, pauze+record, mic d'r in.. kabeltje out van deck naar line-in van de Sb kaart)

Als mindere kwaliteit geen probleem is, kun je voor 5/10 piek ook zo'n losse 'Soundblaster' microfoon kopen, gaat redelijk voor stem. Alleen pakken die dingen wel erg veel omgevings geluid op.. ;)
Pagina: 1