[Powermac G5] Bong uit de externe speakers

Pagina: 1
Acties:

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hallo!

Ik had een vraag: is het mogelijk om het start up geluid door externe speakers te krijgen? Niet dat het erg belangrijk is, maar ik had gezien dat als je speakers inplugt in een PW G5 dat dan het geluid door de externe speakers komt: dat gebeurt bij mij niet.

Ik heb een 1.8 single van october 2004 (late 2004)

Mvgr,
Sjors

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Staat het geluid op de juiste uitgang? Heb je het geluid niet zacht/uit staan als je de computer uitzet? In dat geval staat het geluid namelijk ook zacht of uit als je de computer aanzet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Holograph
Hee!

Jep, staat op de juiste uitgang, ook de speakers staan hard genoeg dus tjah nogal vreemd ...
Het is me wel opgevallen dat het licht van de optical input brand, terwijl ik er geen draad is heb zitten, en de speakers staan op de analoge uitgang dus misschien start ie wel op met de opitcal device, en dan zou het goed kunnen zijn dat ie niet werkt. Is er een mogelijkheid om die uit te zetten??

Gr

• breinonline

breinonline

Onder system preferences > sound kan je dat aanpassen als het goed is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Holograph
Ja had ik gedaan toch blijft het lichtje van Optical Device branden, maar het geluid wordt wel zachter dus volgensmij staat ie dan wel op de analoge input.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Volgens mij is het niet mogelijk om de startup-boing bij een mac uit de externe speakers te krijgen. Deze boing geeft namelijk aan dat de "selftest" succesvol is voltooid!

• Holograph
Bij mijn oude PPC G4 kwam ie wel uit mijn externe speakers maarja ik vind het niet zo verschrikkelijk dat ie niet uit de externe speakers komt haha ;)

• breinonline

breinonline

Ik heb mijn G5 al een tijdje niet meer maar volgens mij kon de startup tune toch via de speakers klinken, net als bij die G4.

• Holograph
misschien komt het wel vanwege het model wat ik heb (late 2004 1.8 ghz single) en dat die dat niet ondersteund
Pagina: 1