Javascripts werken elkaar tegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een retweet-knop aan mijn Tumblr-site toegevoegd met dit script:

<script type="text/javascript" src="http://widgets.backtype.com/tweetcount.js"></script>

Nu merk ik dat (overigens alleen in Firefox) mijn 'load more posts'-knop onder aan de site niet meer werkt.. en zodra ik de tweetcounter-weghaal werkt ie gewoon weer.. het lijkt ook niet uit te maken waar ik 'm plaats in mijn html..

Ik heb zelf geen flauw idee wat het voor een invloed op elkaar kan hebben (en waarom het alleen in FF misgaat, terwijl IE normaal gevoeliger is voor 'foutjes' in html e.d.)

Is er om te beginnen een manier om na te gaan wat FF doet op het moment dat ik op de 'load more posts'-knop druk? (en heeft iemand sowieso al een idee waar dit mis kan gaan?)

http://www.popsessed.com

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Misschien is het roze naar mn hoofd gestegen en mijn daardoor mijn ogen enigsinds stuk. Ik zie heel die knop niet?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:35:
Misschien is het roze naar mn hoofd gestegen en mijn daardoor mijn ogen enigsinds stuk. Ik zie heel die knop niet?
Hij is er weer.. ik had 'm even uitgeschakeld aangezien hij toch niet werkte...

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:37:
Hij is er weer.. ik had 'm even uitgeschakeld aangezien hij toch niet werkte...
8)7 Handig dus. Doe eens niet.

Verder, zorg eens dat je de javascript post die op die knop werkt? Ik heb geen zin om door die code te gaan spitten zodat ik debugwerk voor je kan doen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:39:
[...]

8)7 Handig dus. Doe eens niet.

Verder, zorg eens dat je de javascript post die op die knop werkt? Ik heb geen zin om door die code te gaan spitten zodat ik debugwerk voor je kan doen.
Als het goed is dit 'm:

In <head>-gedeelte:
<script src="http://static.tumblr.com/xsp9wak/rqFklb40z/jquery-1.3.2.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="http://static.tumblr.com/xsp9wak/trzklb43b/jquery.fancybox-1.2.1.pack.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
// ##################### THEME CONFIGURATION HERE ####################
var ajax_loader = true; //set to false to use standard pagination
// ###################################################################
</script> <script src="http://static.tumblr.com/xsp9wak/6JXkli7dk/cufon-min.js" type="text/javascript"></script>

In body:
<div id="load-more-posts"></div>
<div id="hidden_navinfo"><!-- this is necessary for ajax pagination --><span class="startpage">{currentpage}</span><span class="totalpages">{TotalPages}</span></div>

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Ik heb even voor je geprobeerd te kijken, maar de code is zo'n puinhoop dat ik het maar opgegeven heb.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:52:
Ik heb even voor je geprobeerd te kijken, maar de code is zo'n puinhoop dat ik het maar opgegeven heb.
Hmm, maar heel veel onderdelen hebben er toch niets mee te maken?
Toen ik de retweetcode nog niet had toegevoegd werkte het wel.. dus het lijkt toch in één van die twee codes te zitten.

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ergens in 3 javascript files. ga dan maar uitzoeken waar precies die code zit. dat wordt namelijk wel verwacht van je. leren debuggen is best belangrijk hoor. zomaar wat spullen bij elkaar mikken en dan hier "help" roepen is natuurlijk niet de bedoeling.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:53:
[...]

Hmm, maar heel veel onderdelen hebben er toch niets mee te maken?
Toen ik de retweetcode nog niet had toegevoegd werkte het wel.. dus het lijkt toch in één van die twee codes te zitten.
Nou, dan moet ik eerst uit zien te zoeken hoe die more posts knop uberhaupt geactiveerd wordt (blijkbaar ook weer via een of ander wazig javascript ergens, dat ik zo snel niet heb kunnen vinden).

De hele site hangt aan elkaar van de scripts.

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:03:
ergens in 3 javascript files. ga dan maar uitzoeken waar precies die code zit. dat wordt namelijk wel verwacht van je. leren debuggen is best belangrijk hoor. zomaar wat spullen bij elkaar mikken en dan hier "help" roepen is natuurlijk niet de bedoeling.
Nee, oké, dat begrijp ik.
Wat dat betreft heb ik ook vooral heel erg veel uitgeprobeerd totdat de site er uitzag en werkte zoals ik wilde..
Ik heb 'm van de week ook al door een html-fouten-opspoorder gehaald maar die haalde er vooral heel erg veel dingen uit die volgens mij wel klopten (META NAME moet META name zijn met kleine letters? Ik zie t toch overal met grote..) en bovendien is 95% van het script gewoon een standaard theme voor Tumblr waarvan ik dan maar aannam dat het toch wel enigszins 'klopt'.

Ik weet verder absoluut niets van Javascript.. de pageloader is een standaardfeature bij Tumblr dus iets waarvan ik maar moet/mag aannemen dat het hoort te werken.. die Retweetcode is dan weer een online-plugin waarbij ik alles letterlijk heb overgenomen zoals op de site Backtype wordt aangeboden en precies zo in mijn html geplaatst.. Als leek en volkomen digibeet hoop je dan maar dat je alles zo doet zoals het hoort, en op een moment dat iets niet werkt is het toch even handiger om aan experts te vragen of zij wellicht met een hele simpele ingreep weten hoe je het op moet lossen, ipv gelijk te denken "dan ga ik nu maar alle boeken over javascript lezen, voor die ene website die ik in mijn leven bouw".

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:10:
Als leek en volkomen digibeet hoop je dan maar dat je alles zo doet zoals het hoort, en op een moment dat iets niet werkt is het toch even handiger om aan experts te vragen of zij wellicht met een hele simpele ingreep weten hoe je het op moet lossen, ipv gelijk te denken "dan ga ik nu maar alle boeken over javascript lezen, voor die ene website die ik in mijn leven bouw".
Daarom blijft het een vak apart wat niet iedereen zomaar even erbij kan doen zonder kennis van zaken. Gewoon leren debuggen zoals de "experts" dat moeten doen. Stukjes weghalen, kijken op welke regel het stuk gaat (al gehoord van Firebug?) en variabelen alert-en of console.log-en (mits je Firebug hebt dan).
Ik heb 'm van de week ook al door een html-fouten-opspoorder gehaald maar die haalde er vooral heel erg veel dingen uit die volgens mij wel klopten (META NAME moet META name zijn met kleine letters? Ik zie t toch overal met grote..) en bovendien is 95% van het script gewoon een standaard theme voor Tumblr waarvan ik dan maar aannam dat het toch wel enigszins 'klopt'.
Ik zou niet zomaar aannemen dat als het van iets "groots" vandaan komt dat het ook goed is ;) Als de validator trouwens zegt dat t niet klopt, waarom denk jij het dan nog beter te weten als digibeet (je eigen verwoording) ?

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:14:
[...]

Daarom blijft het een vak apart wat niet iedereen zomaar even erbij kan doen zonder kennis van zaken. Gewoon leren debuggen zoals de "experts" dat moeten doen. Stukjes weghalen, kijken op welke regel het stuk gaat (al gehoord van Firebug?) en variabelen alert-en of console.log-en (mits je Firebug hebt dan).

[...]

Ik zou niet zomaar aannemen dat als het van iets "groots" vandaan komt dat het ook goed is ;) Als de validator trouwens zegt dat t niet klopt, waarom denk jij het dan nog beter te weten als digibeet (je eigen verwoording) ?
Mja, 't is meer dat de correcties me soms niet duidelijk zijn.. en als ik dan ga googlen op die tags om te zien hoe het dan wel moet (of met mijn developerbar andere weblogs bekijk) kom ik vooral heel veel sites en codes tegen die het precies hetzelfde hebben.. Maar ik zal me er inderdaad eens wat meer in proberen te verdiepen.. 't is ook niet zozeer dat ik echt te beroerd ben om dat te doen, alswel dat ik geen overbodig werk wil gaan doen.. beetje het idee dat ik de hele gebruiksaanwijzing van een apparaat te lezen, terwijl een klusjesman me er direct op had kunnen wijzen dat de stekker er gewoon niet inzat (bij wijze van spreken, maar wel hetzelfde idee: voor hetzelfde geld zie ik als leek iets heel simpels over het hoofd, en dan voelt het toch wat onpraktisch om maar gewoon heel erg veel boeken te gaan lezen, waar misschien het antwoord niet eens instaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
offtopic:
De layout in IE6 ziet er ook wat raar uit btw... vb: verschoven header en niet transparante PNG's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
In je head, waar je wat externe scripts include, staat er dit (best vaak):

"The resource from this URL is not text: http://static.tumblr.com/...b40z/jquery-1.3.2.min.js"

Dit is de content van de scripts die je aan het includen bent.. Of ze zijn nutteloos (kunnen weg), of je doet iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pingwings schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:46:
In je head, waar je wat externe scripts include, staat er dit (best vaak):

"The resource from this URL is not text: http://static.tumblr.com/...b40z/jquery-1.3.2.min.js"

Dit is de content van de scripts die je aan het includen bent.. Of ze zijn nutteloos (kunnen weg), of je doet iets niet goed.
Hmm, en die heeft zo te zien iets te maken met de load-more-posts, want als ik 'm verwijdert verdwijnt die hele knop.. desalniettemin typisch omdat die regel er al sinds het originele template staat, en dus vooralsnog (tot toevoegen van dat andere script) nooit problemen opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Ik denk dat daar dan je probleem ligt, dus kijk even op de website waarvan je die scripts include of de url goed is.
Pagina: 1