Ik beschik over 2 tabellen met e-mailadressen. Ik wil deze graag samenvoegen tot 1 tabel.
Ik zit nu alleen met het problemen dat sommige e-mailadressen uit tabel 2 al bestaan in tabel 1.
De tabellen zijn als volgt opgebouwd:
Tabel 1 - mailinglist
id
emailadres
klant ja/nee
Tabel 2 - naw
id
email
Omdat ik er met behulp van mysql query's niet uitkwam heb ik de volgende "omslachtige" functie gemaakt.
De functie zorgt ervoor dat alle e-mailadressen uit tabel 1 wordt gehaald en in een array wordt gezet, vervolgens met een loop door de array en dan alle rijen verwijderen uit tabel 2 met een e-mailadres uit de array. Zo houd ik dus een "schone" tabel 2 over met e-mailadressen die niet in tabel 1 staan.
Deze 2 schone tabellen dan nog samenvoegen is voor mij geen probleem, het gaat me dus nu alleen om dat ik 2 tabellen heb die niet dezelfde e-mailadressen bevatten.
Ik heb de volgende functie in elkaar gezet, maar dat werkt helaas dus niet
.
Wie kan mij vertellen waarom dat niet werkt en wie kan mij weer op weg helpen
Ik zit nu alleen met het problemen dat sommige e-mailadressen uit tabel 2 al bestaan in tabel 1.
De tabellen zijn als volgt opgebouwd:
Tabel 1 - mailinglist
id
emailadres
klant ja/nee
Tabel 2 - naw
id
Omdat ik er met behulp van mysql query's niet uitkwam heb ik de volgende "omslachtige" functie gemaakt.
De functie zorgt ervoor dat alle e-mailadressen uit tabel 1 wordt gehaald en in een array wordt gezet, vervolgens met een loop door de array en dan alle rijen verwijderen uit tabel 2 met een e-mailadres uit de array. Zo houd ik dus een "schone" tabel 2 over met e-mailadressen die niet in tabel 1 staan.
Deze 2 schone tabellen dan nog samenvoegen is voor mij geen probleem, het gaat me dus nu alleen om dat ik 2 tabellen heb die niet dezelfde e-mailadressen bevatten.
Ik heb de volgende functie in elkaar gezet, maar dat werkt helaas dus niet
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| include('db.php'); $result1 = mysql_query("SELECT emailadres FROM mailinglist;"); while($row1 = mysql_fetch_array($result1)) { $array[] = $row1['emailadres']; } foreach($array as $key=>$value) { mysql_query("DELETE FROM naw WHERE email = '".$value."';") or die ('foutje: '.mysql_error()); } |
Wie kan mij vertellen waarom dat niet werkt en wie kan mij weer op weg helpen