Toon posts:

ATi HD5770 Merken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een HD5770 te kopen, en vind verschillende merken ervoor (Asus, MSI, Sapphire, Club etc.).
Maar op de site waar ik het van plan ben te kopen zie ik geen verschil tussen deze merken, ik zou graag vragen of iemand me het verschil uit kon leggen.

Alvast bedankt!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 02:11
Ja dat kan en in 90% van de gevallen is er geen verschil.
Enige wat af kan wijken zijn de extra's, de koelers of een overclock.
De kaarten zijn (zeker nu ze net uit zijn) allemaal met een reference PCB.
Dit is prima te vinden als je bij specs kijkt met een fotoo'tje op de merk sites.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 21:16
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:48:
Hallo,

Ik ben van plan een HD5770 te kopen, en vind verschillende merken ervoor (Asus, MSI, Sapphire, Club etc.).
Maar op de site waar ik het van plan ben te kopen zie ik geen verschil tussen deze merken, ik zou graag vragen of iemand me het verschil uit kon leggen.

Alvast bedankt!
Zoals Double-X-L al zei zijn de kaarten hetzelfde. Het enigste verschil is een andere stikker op de koeler en eventueel andere accessoiressen. Wanneer de kaarten langer uit zijn, gaan sommige merken een "goedkopere" of een betere versie van de kaart uibrengen waardoor er een andere koeler op zit en de kaarten goedkoper te produceren zijn. Prestaties verschillen tussen de nieuwe/goedkopere standard geklokte model en de reference model zijn er niet.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het belangrijkste verschil is de prijs ;) gewoon de goedkoopste nemen. Ook kan er een verschil zijn in garantieperiode, dat verschilt per fabrikant maar je hebt volgens de Nederlandse wet sowieso 3 jaar garantie dus heel veel voegt dat niet toe.

Ook hebben sommige kaarten (HD5800's van sapphire geloof ik) een gratis couponnetje voor dirt 2, maar ik denk niet dat de 5700's dat hebben. Dan staat het er wel groot bij.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Het verschil kan ook zitten in de kwaliteit van de pcb zoals goedkope condensatoren of weerstandjes.