[OC] AlexanderB sloopt een kaart!

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Korte introductie: ik kwam op het rommelmarkt-gedeelte van de "zwarte" markt in beverwijk een oude pci-e videokaart tegen. hij lag tussen wat oude agp en pci kaartjes in een hoekje, en ik dacht, hm, als ik die voor een klein prijsje kan krijgen, dan heb ik weer wat leuks om mee te spelen :)
Na een korte onderhandeling had ik dus voor €3 een Nvidia 6700XL (medion/msi) met 128 mb DDR3.

Enige probleem: artefacts! die kaart was dus zo dood als wat, hij gaf 2 kleuren, namelijk grijze strepen en blokjes en n stukje bios op de achtergrond.
Niet zomaar voor 1 gat te vangen, heb ik de heatgun gepakt en de mem chips en de gpu zelf eens flink warm gestookt :) een bekende truc bij artifacts, en zoals bewezen, dat werkt :D nu kon ik mn kaart eindelijk normaal gebruiken :) andere koeler dr op met 3000 rpm 120x120x38mm fan @2000 :)

In mn win7 install die ik dagelijks gebruik draaide ie 81.1 fps in 3dmark nature01, maar gpuz en rivatuner deden moeilijk, dus ik heb meteen maar ff n oude ide schijf gepakt en daarop mn benchmark-getweakte xp dr op gezet :) drivers, riva, cpuz en gpuz, en natuurlijk 3dmark dr op. :)

1e run zonder ergens aan te zitten: 88.0 fps nature01

Baseline 6700XL XP

Waar ik eigenlijk nog mee zit is dat de kaart nu op pci-e16x @ 1x loopt, blijkbaar zitten dr nog contacten los onder de gpu naar de pci-e slot.. straks nog maar ff met de heatgun aan de slag.

Daarna maar n beetje gaan kloten met LOD, op 3.6 doet ie al 109.9 fps :) moet beter kunnen :)

op standaard volts wil ie nu tot 639 mhz core en 1345 mhz mem, voordat de score keldert, of de boel mega artefact en crashed :)
126.3 fps
wat 126.3 fps oplevert :) (nogsteeds op 1x link)

-----------------------------

Het idee is dat ik net zo lang doorga met overclocken en benchmarken en de kaart aanpassen tot de kaart echt niet meer verder wil en/of niet meer te repareren is :) vandaar de topictitel.
in de planning staan sowiso:
-meer screenshots uiteraard, en foto's van de setup.
-voltmods
-evt OCP mods als we OCP tegenkomen
-peltierkoeling
-???

Suggesties wat te doen mogen altijd. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 19-11-2009 17:31 ]

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
Leuk idee :)
Het lijkt wel een beetje op de afgelopen oc-contest. Ik heb hier ook gebruikt van peltier koeling en de 9500gt kwam met moeite boven de 35 graden uit. De koeling bestond toen uit het passieve koelblok met daarop drie van de fans die jij ook hebt (scythe ultra kaze? ).

Een goede site voor pelts: www.tecoolers.nl

Veel succes

• AlexanderB
afgelopen OC contest heb ik ook aan meegedaan, had nog een extreme mod voorbereid :D (namelijk ddr3 transplantatie) maar doordat mn enige werkende bios-flash-usbstick kapot ging :( haalde ik het niet meer voor de deadline, en heb ik de kaart uiteindelijk aan mn huisgenoot uitgeleend.. (misschien dat ik die maar weer terugvraag)

bedankt voor de link, ik heb zelf mn pelt en voeding van ebay gehaald, maar ik zit te denken aan een chiller project en dan heb ik dr nog een paar nodig en is die site wel een goede resource :)

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
Vooral het verzenden is goedkoop, gaat gewoon met de brievenbuspost binnen Nederland.
ddr 3 transplantatie? Krijg je het oude geheugen er zelfs maar normaal af dan, om maar niet te spreken van het er op krijgen van het nieuwe geheugen.

Als voeding had ik een oude pc voeding gebruikt met een autolamp als belasting op de 3,3 en 5 v lijnen. Die pelts gebruiken wel veel stroom, maar ze worden ook instant koud.

• AlexanderB
:D ja, met de heatgun op 250 (of 500 indien nodig) smelten de bga balletjes dr onder, zodat je die chippies makkelijk dr af kan krijgen :) terug plaatsen was wel wat lastiger :P maar (in theorie) ook goed te doen :)

ik heb speciaal een voeding voor mn pelt, en als ik nog meer pelts ga gebruiken heb ik nog wel wat ideeen om de boel goed aan te sluiten :)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Leuk idee! Ga ik zeker volgen :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• AlexanderB
het word tijd voor een heftige voltmod, want de kaart word nu 25 graden idle en 31 piek load tijdens nature :P dat kan heter :) en dus harder. en de vreg IC's op de kaart zijn ook nog eens supermakkelijk met een zelf-instelbare OCP, ipv iets dat niet weg te krijgen is :P

• AlexanderB
ah pokke, mn huisgenoot heeft mn multimeter geleend en slaapt nu, kan ik weeeeer niet verder...

kaart en voltmod materiaal liggen weer klaar...

edit: pelt voeding trouwens verkocht, pelt gaat dr binnenkort achteraan, heb n prommy gekocht :D

[ Voor 25% gewijzigd door AlexanderB op 09-12-2009 00:53 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Sloop ze in iedergeval!

• Tekelenburg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 21:51
Ik ga dit volgen! :)

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 23:34
ik ook kun je er ook foto's opzetten?

• AlexanderB
t komt dr aan hoor :P ik moet alleen mn huidige setup uit elkaar trekken om te kunnen benchen zegmaar.. beetje lastig af en toe ;) maar t komt dr aan :)

• AlexanderB
voltmod dr op --> vmem 0.0v
zometeen ff opnieuw doen, dat is niet goed natuurlijk :P

• AlexanderB
voltmod gerepareerd, ff n balletje soldeer op de pins en daarna weg litze-en, dr zat namelijk waarschijnlijk n klein beetje teveel soldeer ergens tussen de pootjes wat kortsluiting maakte..
nu kaart ff opgeschroefd naar 1.4vcore, alleen nu faalt het, score blijft op 112.8 fps hangen.

• Tekelenburg
Hoe warm wordt hij nu wel niet dan? PLaats even een foto trouwens, kunnen we allemaal zien wat voor priegelwerk het is geweest!

• AlexanderB
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M8UfNRrew2goXzFOrWcJhdkh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cXJtmHWffyjSMZvgIv3HILnA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y49MgaSDdJy5oC4gd4lfURBz/full.jpg

27 graden op 1.45v (met de fan op 3000)

• Tekelenburg
Mooi kabelfestijn weer! Ik sta er zelf ook altijd weer van te kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. :P

Mem en Core worden dus voldoende gekoeld. Wat zijn de huidige clocks t.o.v. van de originelde dan?

• AlexanderB
origineel:
525 core, 1100 mem, nu zit ik al op 653 core 1394 mem (alleen 658 core wil nog niet, misschien nog maar meer volt dan.)

kabelbende komt omdat ik al mn gereedschap, alles van mn gewone setup, en alle voltmod en extra kabels (ide voor de andere hdd, etc) en mn netwerk nu allemaal op 1 hoop geveegd heb :P gelukkig blijft t wel gewoon werken :)

• Tekelenburg
Toename van ~25% op de core en `20% op de mem is opzch niet slecht te noemen :)

Neem je de shaders trouwens niet mee in je OC ?

Succes met het verder opbranden overklocken van de kaart! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tekelenburg op 15-12-2009 18:48 ]

• AlexanderB
shaders gaan gewoon nog mee met de core, is nog n oude nvidia kaart van voor de losse shader clock afaik.

oke, blijkbaar nog geen OCP, 1.55v en hij loopt nu al op 663 clock :)

130.3 FPS
130.3 fps :D vanaf 88 fps met tweaks en clocken, best nice ;)

[ Voor 64% gewijzigd door AlexanderB op 15-12-2009 19:22 ]

• AlexanderB
hm, die kaart klopt dus ook echt niet meer, hij begint steeds waziger te worden, het ene moment doet ie t prima, daarna gaat ie lopen haperen en flikkeren in windows, daarna werkt het weer, en dan haalt ie ineens de clocks niet meer die ie vanmiddag nog prima deed. t zou ook kunnen zijn dat ie nu weer op n ander voltage draait, die kaart die verandert het voltage bij iedere reboot, lijkt het wel..
daarnaast deed ie vanmiddag alleen nog maar de 2d clocks zo gauw als ik nature startte, dan gaan de fps ineens omlaag naar 50-65..

nja, kijken of we de boel zo weer stabiel kunnen krijgen :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
misschien heb je het voltage circuit half opgeblazen? :+ kan ik me zo maar voorstellen .. :9

• AlexanderB
neejoh, alleen die VID regeling in t bios van die kaart faalt gewoon. hij gaat soms naar "6" en soms naar "7"
overigens opgelost: met meer volt loopt ie nu alweer 675 mhz core. 1.65v, en nu net omhoog geschroefd naar 1.7 maar harder lopen doet ie nog niet helemaal. wel 130.9 fps, met een lagere mem clock. (1404)

ik ga denk ik zo eerst ff t mem nog wat meer prik geven en kijken of ie daarmee verder komt.. :)
koeling is niet t probleem, 34 graden op 1.7v met de fan op 2000 (iets acceptabeler geluidsniveau ook :P)

• Quad
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Ben op zich wel benieuwd naar score van 3dmark 06, ben zelf niet bekend met 3dmark 2001.
Wel grappig project opzich. Misschien zelf ook een x zo iets starten :P

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• AlexanderB
vmem 2.20v = ok, 2.21v = *SKRIETCH* uit.. (kortsluiting/overload) en ja, dat was reproduceerbaar
en nu artefacts.. yay, its dead again. tijd om morgen weer ff met de brander te gaan spelen om de boel weer werkend te krijgen..

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 16-12-2009 00:41 ]

• AlexanderB
zo, ff de hele boel getorched met de brander, kijken of het nog te redden is, als het zometeen niet werkt is de kaart wat mij betreft afgeschreven en worden de parts hergebruikt voor andere OC projecten (waaronder de aankomende contest)

[update:] its over, de kaart is dood, en ik weet niet of ie nog te reviven is, hij geeft nogsteeds groene lijntjes, ik denk dat t geheugen gewoon echt stuk is gegaan toen die vrm op 2.21v op tilt sloeg.

gelukkig kostte deze kaart maar 3 euro (net zo veel als de memory blokjes die ik dr op geplakt heb, die gaan dr dus wel weer af, moet alleen ff nieuwe thermal conductive tape regelen.

[ Voor 45% gewijzigd door AlexanderB op 16-12-2009 13:43 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geniaal hoor!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Tekelenburg
Toch nog en heel eind gekomen! Was ook wel te verwachten dat de boel natuurlijk vroeg of vroeger de geest zou geven. Desondanks erg leuk gedaan!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47

M2M

medicijnman

over een jaartje of 5 kunnen we op de rommelmarkt een 5770 terug vinden en die ook helemaal kapot slopen met een dikke overvolt.

Maargoed, heb je de VRM's (qua temps) wel bekeken? Het kan best zijn dat die dingen door je overvoltage gewoon te heet zijn geworden. (en zijn ze zwartgeblakerd nu?)

-_-

• AlexanderB
oh nee, die waren nog niet eens lauw.. stond ook n 3k rpm fan op te loeien, en dr zaten extra heatsinks op geplakt..
Pagina: 1