Korte introductie: ik kwam op het rommelmarkt-gedeelte van de "zwarte" markt in beverwijk een oude pci-e videokaart tegen. hij lag tussen wat oude agp en pci kaartjes in een hoekje, en ik dacht, hm, als ik die voor een klein prijsje kan krijgen, dan heb ik weer wat leuks om mee te spelen 
Na een korte onderhandeling had ik dus voor €3 een Nvidia 6700XL (medion/msi) met 128 mb DDR3.
Enige probleem: artefacts! die kaart was dus zo dood als wat, hij gaf 2 kleuren, namelijk grijze strepen en blokjes en n stukje bios op de achtergrond.
Niet zomaar voor 1 gat te vangen, heb ik de heatgun gepakt en de mem chips en de gpu zelf eens flink warm gestookt
een bekende truc bij artifacts, en zoals bewezen, dat werkt
nu kon ik mn kaart eindelijk normaal gebruiken
andere koeler dr op met 3000 rpm 120x120x38mm fan @2000 
In mn win7 install die ik dagelijks gebruik draaide ie 81.1 fps in 3dmark nature01, maar gpuz en rivatuner deden moeilijk, dus ik heb meteen maar ff n oude ide schijf gepakt en daarop mn benchmark-getweakte xp dr op gezet
drivers, riva, cpuz en gpuz, en natuurlijk 3dmark dr op. 
1e run zonder ergens aan te zitten: 88.0 fps nature01

Waar ik eigenlijk nog mee zit is dat de kaart nu op pci-e16x @ 1x loopt, blijkbaar zitten dr nog contacten los onder de gpu naar de pci-e slot.. straks nog maar ff met de heatgun aan de slag.
Daarna maar n beetje gaan kloten met LOD, op 3.6 doet ie al 109.9 fps
moet beter kunnen 
op standaard volts wil ie nu tot 639 mhz core en 1345 mhz mem, voordat de score keldert, of de boel mega artefact en crashed

wat 126.3 fps oplevert
(nogsteeds op 1x link)
-----------------------------
Het idee is dat ik net zo lang doorga met overclocken en benchmarken en de kaart aanpassen tot de kaart echt niet meer verder wil en/of niet meer te repareren is
vandaar de topictitel.
in de planning staan sowiso:
-meer screenshots uiteraard, en foto's van de setup.
-voltmods
-evt OCP mods als we OCP tegenkomen
-peltierkoeling
-???
Suggesties wat te doen mogen altijd.
Na een korte onderhandeling had ik dus voor €3 een Nvidia 6700XL (medion/msi) met 128 mb DDR3.
Enige probleem: artefacts! die kaart was dus zo dood als wat, hij gaf 2 kleuren, namelijk grijze strepen en blokjes en n stukje bios op de achtergrond.
Niet zomaar voor 1 gat te vangen, heb ik de heatgun gepakt en de mem chips en de gpu zelf eens flink warm gestookt
In mn win7 install die ik dagelijks gebruik draaide ie 81.1 fps in 3dmark nature01, maar gpuz en rivatuner deden moeilijk, dus ik heb meteen maar ff n oude ide schijf gepakt en daarop mn benchmark-getweakte xp dr op gezet
1e run zonder ergens aan te zitten: 88.0 fps nature01
Waar ik eigenlijk nog mee zit is dat de kaart nu op pci-e16x @ 1x loopt, blijkbaar zitten dr nog contacten los onder de gpu naar de pci-e slot.. straks nog maar ff met de heatgun aan de slag.
Daarna maar n beetje gaan kloten met LOD, op 3.6 doet ie al 109.9 fps
op standaard volts wil ie nu tot 639 mhz core en 1345 mhz mem, voordat de score keldert, of de boel mega artefact en crashed
wat 126.3 fps oplevert
-----------------------------
Het idee is dat ik net zo lang doorga met overclocken en benchmarken en de kaart aanpassen tot de kaart echt niet meer verder wil en/of niet meer te repareren is
in de planning staan sowiso:
-meer screenshots uiteraard, en foto's van de setup.
-voltmods
-evt OCP mods als we OCP tegenkomen
-peltierkoeling
-???
Suggesties wat te doen mogen altijd.
[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 19-11-2009 17:31 ]